HandySmurf skrev:
Angående vattenmätaren så tror jag inte att kommunen tillåter två abonnemang på en fastighet utan du får stå för det och fakturera hyresgästen. Vi har det problemet på min arbetsplats men det är kanske andra regler för bostäder.
Okej, jag har varit i kontakt med dem ett par gånger men tjejen som jag pratat med ger mig aldrig konkreta svar.
 
När kommunen var och bytte vattenmätare i föra månaden frågade jag hur jag skulle gå tillväga när jag ville flytta vattenmätaren ifrån det rum den sitter i idag (rummet har inget avlopp och vi använder rummet som kontor) till tvättstugan (gamla pannrummet), det blir nästan i andra änden av huset. Det vi planerar att göra är att byta hela vattenservicen från avstängningen ute i gatan, dra PEM-slangen längs utsidan av huset (när vi ändå gör om dräneringen) bila upp golvet i tvättstugan och dra in slangen.

Det VA-killen från kommunen sa att vi kunde göra det mesta själva och sedan bara anmäla till kommunen vid omkopplingen, eller så kunde vi ta in en VVSare som gjorde delar eller hela arbetet (även flytt av mätare).
 
  • Gilla
bavermun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.