Vi fick en vattenskada som låg i en vägg, det var ett trycksatt varmvattenrör som då är Bostadsrättens ansvar.Hallgolv och köksgolv fick rivas ut och det var golv som låg på sand, ett så kallat flytande golv. Bostadsrätten anlitar då ovannämnda företag för att utföra jobbet, men skulle jag berätta vilka turer jag fick uppleva med detta företag och bostadsrätten skulle jag ta för mycket utrymme här på sidan. Efter mycket lång väntan på offert som jag aldrig fick från ovan nämda företag blev vi tvungna att låta ovan nämnda företag göra jobbet. Först när man ser golvet blir man glad men när det var dax att torka av golvet märktes att företaget ovan skulle visa att man inte ifråga sätter dem. Tidplan och offerter på priser på alternativa golv mm kunde man inte prestera.
Parketten är lagt så att den reser sig i varje spont och på några ställen har man bara lagt den kant i kant. Hur roligt är det med ett sådant golv? Vattenskadan upptäcktes i augusti och först i slutet på året fick vi det sista klart i köket. Det tog drygt fyra veckor innan man började lägga parkettgolvet (efter okabs uttorkning)och då efter påtryckningar och kontakter med advokat från vår sida. Då när det blev klart att företaget skulle lägga golvet då fick min fru besked på att "jag" fick inte vara hemma!!!!! Men nu efteråt kan man lugnt säga att detta företag skulle jag aldrig rekommendera min värsta vän.:wow: Har du frågor så kontakta mig gärna för jag har mycket mer att berätta
 
Lite bilder skulle sitta bra.
 
Ja det har jag provat o ta bilder men man ser inget, det är när man drar handen över golvet man känner hur det känns.
Och när man tittar riktigt noga ser man hur fanneret krackelerar i kanterna vid sponten. Sen där man endast lagt parketten kant i kant där har den ena sidan rest sig riktigt ordentligt. Golvet när man tittar är snyggt men som sagt illa lagt.
 
Kan väl inte vara parkett med så dålig passform?
 
Låter som man lagt det åt fel håll. Dvs slagit på faneret i stället för på sponten när man slagit ihop det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.