Ser härligt ut, så skulle jag kunna tänka mig det om jag skulle göra vid badrummet, speciellt mosaiken är härlig =)
 
Krilleman
NinaE skrev:
Han var tvungen att skruva loss den från blandarfästet och därmed ta loss den helt från väggen.
Men det går fortfarande inte att skjuta in dörren helt in mot väggen nu... Eller?
 
Får man fråga vad budgeten hamnade på?
 
enrarep skrev:
Taket ser fint ut. Ser ut som kakel. Vad är det?
Det är en högblank takpanel. Skulle gissa att det är är MDF som är lackad? Det fungerar ungefär som klickgolv och såg ut att vara riktigt smidigt att sätta upp. Tyvärr vet jag inte märket på det pga att det var företaget som stod för taket.
 
krilleman_215 skrev:
Men det går fortfarande inte att skjuta in dörren helt in mot väggen nu... Eller?
Nej det går inte att skjuta in duschdörrarna helt mot väggen, men det var aldrig tanken heller. Jag antar att det är lättare att få in böjda dörrar närmare mot väggen?
badrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här är hur långt in vi fäller dörrarna.
 
Återigen tusen tack för allt beröm :)
 
Får man fråga efter företagets namn?
 
tigersaid skrev:
Får man fråga efter företagets namn?
Får man enligt reglerna skriva ut namn på företag? Ifall det är ok så skriver jag gärna ut det :)
 
Självklart ska ni få ta del av den ekonomiska delen också.

Vårt mål var att inte gå över 95 000 kronor i totalsumma och den planen sprack tyvärr. Som tur är så spräckte vi inte budgeten allt för mycket. Vi försökte att så mycket som möjligt hitta "extrapriser" på inredningen, men utan att låta det gå ut över kvalitén. Vi hade kunnat komma billigare undan genom att välja inredning som man är tvungen att skruva fast (vi satsade på saker som man limmar istället).

Högskåpet är också något vi hade kunnat hitta billigare, men det kändes rätt att låta badrumsmöblerna gå i samma design. Duschdörrar kan man också hitta billigare än vad vi gjorde, speciellt ifall man väljer en mindre storlek. Det verkar som att 80x80 är vanligare än de 90x90 som vi valde.
 
Badrumsinredning:

Handfat, kommod och spegel med belysning,
Hafa Moon(ByggHemma)
2 495
Högskåp, Hafa Moon (ByggHemma)
3 865
Duschväggar, Noro Ice C klarglas (ByggHemma)
3 775
Handdukstork, Adora (Coop)
1 095
Toalettpappershållare (Comfort)
249
Toalettborste, vägghängd Impuls (Comfort)
406
Schampo/duschställ (Bauhaus)
150
Diverse hängare (Comfort & Bauhaus)
300

Summa inredning: 12 335
 
T
NinaE skrev:
Nej det går inte att skjuta in duschdörrarna helt mot väggen, men det var aldrig tanken heller. Jag antar att det är lättare att få in böjda dörrar närmare mot väggen?
[bild]
Det här är hur långt in vi fäller dörrarna.
Ja, det är nackdelen med raka dörrar. Svängda dörrar går oftast att svänga in hela vägen till väggen. Å andra sidan ger raka dörrar med plats i duschen när man väl duschar.

Vad är det för fabrikat på toalettstolen och ved var priset?

I övrigt ett snyggt badrum och även en vanlig vit 20x20 kakelplatta är snygg. Lite tröttsamt med att annars bara köra med 25x40 cm eller dyligt.

Lite lustig placering utav pelaren med mosaik kanske då största delen utav den täcks av kommod och spegel.
 
tank77 skrev:
Ja, det är nackdelen med raka dörrar. Svängda dörrar går oftast att svänga in hela vägen till väggen. Å andra sidan ger raka dörrar med plats i duschen när man väl duschar.

Vad är det för fabrikat på toalettstolen och ved var priset?

I övrigt ett snyggt badrum och även en vanlig vit 20x20 kakelplatta är snygg. Lite tröttsamt med att annars bara köra med 25x40 cm eller dyligt.

Lite lustig placering utav pelaren med mosaik kanske då största delen utav den täcks av kommod och spegel.
Tack!
Toaletten är en Gustavsbergs Nautic för 1595:- på Bauhaus.

Ja vi kände att vi ville ha lite annorlunda plattor mot vad "alla" har just nu och då blev det det klassiska kvadratiska fast i en lite större tappning plus att de är matta. Det är ju iofs inte så vågat att ha vita plattor, men vi har hela tiden i bakhuvudet att lägenheten ska vara lättsåld den dagen vi väljer att flytta.

Det är två pelare i badrummet.Den som är bakom kommod och spegel döljs precis som du säger bakom möblerna, men då har vi istället den i duschen i "orörd" längd.
 
NinaE skrev:
Får man enligt reglerna skriva ut namn på företag? Ifall det är ok så skriver jag gärna ut det :)
Visst får du skriva ut företagsnamn. Det är personnamn man inte får skriva ut eftersom den personen kan ta illa upp. Företaget blir säkert väldigt glada om du nämner deras namn när du var nöjd med dem.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Visst får du skriva ut företagsnamn. Det är personnamn man inte får skriva ut eftersom den personen kan ta illa upp. Företaget blir säkert väldigt glada om du nämner deras namn när du var nöjd med dem.
Jag undrar om hon menar forumets regler eller?

Men skicka pm annars till dom som frågar.. Mig tex :)
 
VVS
Toalett, Gustavsberg Nautic (Bauhaus)
1 595
Toalettlock, Saniscan (Bauhaus)
549
Blandare handfat, FM Mattson (Bauhaus)
799
Duschblandare, Mora (Rörmokaren)
3 322,50
Blandarfäste (Rörmokaren)
770,30
Pop-up bottenventil, Aero (Rörmokaren)
380
Takdusch, Mora (Bauhaus)
1 200

Summa VVS: 8 615,80

Takduschen kostar egentligen 2000 nånting, men vi lyckades utnyttja Bauhaus prisgaranti pga att K-rauta hade nedsatt pis på just den duschen. Alltid trevligt att spara några kronor extra!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.