Har någon koll på om många husfirmor börjat använda sig av utomnordisk arbetskraft, för att tjäna mer pengar? Eller finns det kanske någon som gjort det för att pressa priserna?
 
Hej
Jag har varit i kontakt med ett bolag från Litauen som har börjat att bygga i Sverige, de bygger ett hus som blir färdigt slutet på detta år,som kan bli som ett visningshus.
Jag har lite info som jag delar med mig.
1) Kunden skissar sitt hus, sedan tar deras arkitekt över
de följer Svensk standard, arkitektkostnad 5-10 tusen.
2) de bygger inte standardhus endast efter kundens önskemål.
3) Sten eller trähus
4) Priser kommer att vara 20-30% billigare
Mvh
Göthe
 
Vad heter företaget?
 
Återkommer senare med all info ;)
 
Vadå återkommer ??
swede, du jobbar väl med att hyra ut arbetskraft ifrån öst??? ???
 
Hej
Är det bara arbetskraft du vill ha , kan du få omgående, men frågan var om utlänska byggfirmor ;)
 
frågan var väl mer om det är svenska företag som huggit på att ta in utomnordisk arbetskraft, för att själva tjäna mer eller ser möjligheten att pressa priset?
 
swede skrev:
Hej
Jag har varit i kontakt med ett bolag från Litauen som har börjat att bygga i Sverige, de bygger ett hus som blir färdigt slutet på detta år,som kan bli som ett visningshus.
Jag har lite info som jag delar med mig.
1) Kunden skissar sitt hus, sedan tar deras arkitekt över
de följer Svensk standard, arkitektkostnad 5-10 tusen.
2) de bygger inte standardhus endast efter kundens önskemål.
3) Sten eller trähus
4) Priser kommer att vara 20-30% billigare
Mvh
Göthe
Har också vart i kontakt med ett företag i Litauen. Har fått ett ca pris på en skiss jag lämnat in. Har dock ännu inte riktigt klart för mig vilket material o så som används. Lite svårt med de tekniska beskrivningarna på engelska. Det är dock bara byggsatsen. ca priset blev 27.000 Euro då är det 160 m2
inget golv,vitvaror etc.. endast två glasfönster osv. Får speca upp mer vad man vill ha senare när man har en riktig titning att gå efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.