Om man har förhandlat om ett hus, och sen går med på att ha det som visningshus, hur mycket kan man få för det?Är det istället bättre att få ned priset, jag har hört ex på att firman bjuder på ex en diskmaskin mm.
Erfarenheter? ???
 
Vi gick med på en visning för en familj. Då fick vi ett finare, slipbart trägolv i hela huset.

Detta hade jag givetvis aldrig gått med på om det skulle röra sig om fler visningar eller allmän visning.
Men en familj kan få kolla. Det är ok.
 
Kan iof tillägga att en allmän visning hade jag aldrig gått med på överhuvudtaget.
Nej hu, massa folk som väller in i kollar o somliga tom klämmer, skrapar osv för att "kolla kvaliten"

Men det är ju en smaksak och för en rejäl komp så förstår jag att folk tycker att det är ok.
Men det kanske finns garantier för ev skador vid visning?
 
Vi får 5000:- för att visa vårt hus innan vi flyttat in, efter det så kommer vi att få betalt per visning!!
 
Hej på er!

Jag fick en kalkyl från Aneby idag, och vi fick visningsrabatt 28 000. Helt ok, beroende på vad det innebär förståss.
 
Fick ett "erbjudande" på 5 000 kr för visning för allmänheten två dagar. Tackade självklart nej.

/Fredrik
 
fredpers skrev:
Fick ett "erbjudande" på 5 000 kr för visning för allmänheten två dagar. Tackade självklart nej.

/Fredrik
Jag förstår det, jag hade gjort detsamma, sen tror jag att rabatt kan man få ändå, det finns ju inga gratisluncher, de lägger nog till iallafall.
Om det handlade om 50000 så kanske... :)
 
Vi ska visa vårt hus 2 gånger för endast enskilda kunder till Haaks stenhus och det fick vi ett avdrag på 35.000 vilket jag tycker är super!
 
Ja det låter bra, men man kan inte låta bli och undra om de inte lägger på ändå för att kompensera.. dvs viss prutmån kan man nog ändå räkna med, efter en förhandling så gick de ned 150000 kr med mig.
 
Myresjöhus skulle bjuda på byggsatsen till ett garage som kompensation.
(Men vi valde bort dem i alla fall.)

Anebyhus erbjöd 40.000:- i visningsrabatt.
(Vi valde inte dem heller :p).
 
Göran skrev:
Ja det låter bra, men man kan inte låta bli och undra om de inte lägger på ändå för att kompensera.. dvs viss prutmån kan man nog ändå räkna med, efter en förhandling så gick de ned 150000 kr med mig.
Nja, Eftersom vi byggt huset själva och inhandlat det mesta av matarielet själva så har vi haft ganska bra koll på vad saker o ting SKA kosta så att man inte blir "lurad". Det Haaks gjort till oss har varit att gjuta grunden, resa väggarna, spika takstolarna och rördragningen. Resten har vi gjort själva.
Eftersom min bror byggt ett Örementhus(också stenhus) förra året och gjort samma som vi så har vi stenkoll på priserna. :)


 
Det låter bra, men jag är skeptisk, så det är väl ändå så att det inte finns några gratisluncher :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.