Nä, bara uppviket på 5 cm. På massiv konstruktion (golvet i mitt fall) är det tydligen ok att endast rolla. Frågan är dock hur man ska förhålla sig till de 5 cm på väggen av gips som inte är en massiv konstruktion.
 
Gruvberget skrev:
Så golvspån+flyt+folie ? Varför inte gummimassa? Får väl läsa på i BKR sen när jag kommer så långt, men har man inbyggd toa slipper man väl inte tätskikt på vägg ändå om jag ska förstå reglerna rätt? (Dvs tätskikt innanför cisternen)

Det är ingen dusch i utrymmet, men det är ändå toa och handfat där och spontant skulle man tycka att det ska vara krav på brunn även i ett sådant utrymme, blir det stor vattenläcka i ett 1,5 m2 stor utrymme behövs inte många liter föränn det breddar över tröskeln... Men ingen brunn krävs alltså?
Förr hörde jag talas om krav på brunn t o m under kyl/frys i kök eftersom självavfrostningen kunde orsaka vattenskador.
Installeras en golvbrunn i rummet blir det per automatik ett våtrum, och då ska ytskikt läggas enligt reglerna.. Detta gäller även om man skulle göra en brunn i vardagsrummet,pannrummet,tvättstuga,kök eller sovrum enbart för säkerhet och städfunktion....
 
Jo, även en toa utan dusch måste antingen:
1) godkända skivor eller
2) gummimassa om det är icke godkända skivor (dvs trä eller gips med vanligt papper)

När det är dusch krävs både godkända skivor + gummimassa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.