Rätt svar är 1
Det enda prisbelönta jag har i lägenheten just nu i kategorin "hur tänkte de här?" är alla "fiffiga" eldragningar nån tidigare ägare gjort. Nya strömbrytare skulle kännas för mig som guldbollen för Zlatan.
 
Under mina första 20 år i Sverige fick jag leva i Landet Utan Snygga Brytare, ingen tyckte det var viktigt. För senaste projektet fick jag specialbeställa från Tyskland. Trevligt att det nu finns sånt även i Sverige, och jag har ett nytt projekt på gång.
 
eviljava skrev:
Svarar också 1, men tycker också att ni kan ge dem till Nimajneb! Har man 7 olika sorters brytare är det dags att göra något åt saken! :p

Nej nej nej!

Då blir det ju åtta sorter. Det blir bara värre och värre :surprised:
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Jag räknade till 10 olika strömbrytare i huset. Det har bott en elektriker i huset innan och det är ett hopplock utan dess like. Bland annat så är en hel del strömbrytare felvända då dom sitter så att man tänder neråt och släcker uppåt. Men det logiska är ju att man "tänder upp och släcker ner".
För man säger ju inte att man skall tända ner i ett rum. :)
Sen vill jag bara säga lycka till till alla andra tävlande.
 
Antege skrev:
Jag räknade till 10 olika strömbrytare i huset. Det har bott en elektriker i huset innan och det är ett hopplock utan dess like. Bland annat så är en hel del strömbrytare felvända då dom sitter så att man tänder neråt och släcker uppåt. Men det logiska är ju att man "tänder upp och släcker ner".
För man säger ju inte att man skall tända ner i ett rum. :)
Sen vill jag bara säga lycka till till alla andra tävlande.
Förr i världen såg man annorlunda än nu på åt vilket håll man tände i ett rum... ;)
 
Svar: 1

Älskar design och funktionalitet
där jag kan få utlopp för min kreativitet
En superbra innovation
som täcker alla mina behov
Enkel att installera
tack för att man kan vinna flera!

:D
 
1. Du kan designa dem själv



Det absolut fulaste i vårt hem är strömbrytarna, det är det som gör vårt hem opersonligt. Vill inte ha något som ser masstillverkat ut och som alla andra har! Dare to be different är vårt ledord genom hela vår renovering!
 
Hej,
Rätt svar är nr 1: Du kan designa dom själv.

Jag vill ha nya trendiga strömbrytare från Exxact !
inte våra gamla som liknar en banankontakt :)
min familj tycker att de kostar för mycket
men för mig är det viktigaste intrycket
 
1. Du kan designa dem själv

Att stilsäkra hemmet med Exxact,
gör att inredningen klappar i takt,
min nyvunna kärlek till de här,
löser alla fula strömbrytarbesvär,
för jag skulle stråla av lycka,
när jag på dessa knappar ska trycka!
 
Nimajneb skrev:
Eftersom jag är först och svarar 1 på frågan så borde jag ju vara en vinnare.

Att vi dessutom i huset har 7 olika sorters brytare uppe på väggarna ger ju den ultimata anledningen till att just vi behölver dessa Exxact brytare.:wow:
Tyvärr Nimajneb, du har just diskvalificerat dig själv :cool:

Tävlingsreglerna är enkla och entydiga i och med att man skall "Motivera också med 3-5 meningar varför just du ska vinna."

Är man välvillig kan man ju tolka ditt svar som två meningar.

Men var inte ledsen, och känn dig inte utpekad, det är inte många andra här, om ens någon, som har nått den stipulerade minimigränsen 3 meningar.

Men det har jag, så jag är den självklara vinnaren :D

PS
Svaret är alltså alternativ 1.
Ni har min adress va?
 
KnockOnWood skrev:
Tyvärr Nimajneb, du har just diskvalificerat dig själv :cool:

Tävlingsreglerna är enkla och entydiga i och med att man skall "Motivera också med 3-5 meningar varför just du ska vinna."

Är man välvillig kan man ju tolka ditt svar som två meningar.
Jag är helt övertygad om att Juryn väljer kvalitetssvar från Blekinge istf allmänt svammel från Halland:rolleyes:

Dessutom så säger man ju att en bild säger mer än 1000ord, och min glada smiley på slutet måste ju räknas som en bild...(y)
 
Rätt svar är nummer 1.
Eftersom vi redan installerat mycket av Exxakt serien i vårt hus, tänkte jag ut ett bus: Som en Salomonisk rättvisa delar baklänges Benjamin med rättframme Tomasx på vinsten!
 
Anders D skrev:
Rätt svar är nummer 1.
Eftersom vi redan installerat mycket av Exxakt serien i vårt hus, tänkte jag ut ett bus: Som en Salomonisk rättvisa delar baklänges Benjamin med rättframme Tomasx på vinsten!
Du menar alltså att alla strömbrytarna skall klyvas?
Det var väl så Salomon föreslog att de skulle slita den berömda tvisten?
Blir ju kul för vinnarna med några halva brytare.

Nå ja, personligt blir det ju i alla fall.
Kanske skicka med ett presentkort till Arga Snickaren som bonuspremie?
 
Haha, ja, det skulle inte förvåna mig om jag plötsligt fick oanmält besök av arga snickaren här, det är nog nästan så man platsar :)
 
Svaret är 1. Jag borde vinna för att vi håller på att bygga ett nytt hus och det vore snyggt att smycka väggarna med designade strömbrytare. Vi ska installera ett KNX-system där strömbrytarna blir mer i blickfånget än vanligt. Om jag vinner blir det också spännande att se om Schneider kan leverera sina produkter snabbt för att hinna med till elinstallationen. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.