Hej

Jag har införskaffat nya regelsökaren från bosch och hoppas bli nöjd med denna som verkar vara bland dom bästa eller den bästa på marknaden.Jag vet att hilti är på väg med en ny men jag kan tänka mig att man betalar endel för den röda färgen där eftersom bosch och hilti samarbetar endel.

återkommer med rapport.
 
Det skall bli intressant att höra vad du tycker om den. Själv gick jag på niten och köpte en DMF10 - det är det enda blå Boschverktyget jag är riktigt missnöjd med. Med tanke på vad d-tect kostar hoppas jag att den lever upp till sin spec.
 
Är också väldigt nyfiken, har funderat på denna ett tag.
 
Den har anlänt idag.
Provade den som hastigast.
Den gillade inte ojämn skrovlig betongyta.---minus.Tror det har med hjulen att göra.
Hela apparaten verkar bygga på hjulens rotation ,höger, vänster så det var en besvikelse.
verkar väldigt användarvänlig display och knappfunktion++
den var dyr 7500kr --minus
den klarade enklare scanning galant såsom regel bakom skiva+++
felmarginal på 3 mm efter upprepade scanningar av enklare material -ok.
Har inte hunnit gå in mer på djupet än så,men skall så fort jag får tid.

Här är en video om den:http://www.youtube.com/watch?v=tQk-ypzR4YI
 
Redigerat:
ikeahantverkaren skrev:
Den har anlänt idag.
Provade den som hastigast.
Den gillade inte ojämn skrovlig betongyta.---minus.Tror det har med hjulen att göra.
Hela apparaten verkar bygga på hjulens rotation ,höger, vänster så det var en besvikelse.
verkar väldigt användarvänlig display och knappfunktion++
den var dyr 7500kr --minus
den klarade enklare scanning galant såsom regel bakom skiva+++
felmarginal på 3 mm efter upprepade scanningar av enklare material -ok.
Har inte hunnit gå in mer på djupet än så,men skall så fort jag får tid.

Här är en video om den:[länk]
Mer erfarenheter sen snabbprovningen? Det kliar i fingrarna:)
 
Jag är mycket nöjd än så länge.Den räddade mig senast idag från att köra skruven i en elkabel.
Jag får mer och mer förtroende för den för varje gång.Så det kommer bli en livstidskamrat.¨
I detta fallet får man valuta för pengarna anser jag.
 
Redigerat:
Lyfter en gammal tråd då jag igår testade en D-tect 150 för att hitta elledningar i ett hus från -29. I mitt fall ballade sensorn ofta ut då väggen består av en tjock plankvägg med tretex på någon centimeter. På dessa väggar vägrade detektorn mest att registrera något alls, dvs den indikerade inte att den mätte utan uppmanade en bara till att scanna. Detta oavsett vilket material som man angav att väggen var gjord av.

På en hederlig gipsvägg med väggpanel hade detektorn inga problem att hitta de stående reglarna. Det står iofs tydligt i manualen att den kan ha problem med väggar som består av flera lager. Plankvägg med tretex verkar vara klart jobbigt för maskinen. Antar att det är tretexen som är boven i dramat.
 
Redigerat:
Har en Bosch GMS120, så jävla värdelös att man blir förbannad. Hittar reglar bakom gips/board lika bra som man knackar med hammaren, men fixar inget i betong. Det ju i betong det kan kosta på att borra sönder något. Kan man inte lita på dem och så är de helt värdelösa.
 
Köpte en Bosch D-tect 150 nu när det är så billigt att importera, fast jag tänker nog inte berätta för sambon ändå vad den kostade haha. Jag fick en wow-upplevelse av att använda den och den är så bra som jag trodde att PMD 10 skulle vara (fast PMD 10 visade sig bara vara dåligt upplyst, ha en irriterande display och hittade inte mycket). D-tect är motsatsen till PMD 10, dvs bra belysning, tydlig display och har smidiga hjul. Nu slipper jag oroa mig för att köra in Hiltin i någon elkabel. (y)
 
Hej, funderar hur bra denna detektor är på att hitta plaströr med vatten (golvvärmeledning) där det ovanpå är flytspacklat ca 2cm och på det klinker. Funkar boschen eller finns det något annat bra redskap eller knep?
 
Hämtade min D-tect 150 och testade på vårt nya badrumsgolv med vattenburen golvvärme. Verkar fungera klockrent då den detekterar slingan med jämna mellanrum. Den har en speciell inställning för just golvvärme.
 
Så till nästa fråga, finns det någon vänlig forumsjäl som äger detta trollspö och kan tänka sig att hyra/låna ut låt säga en helg.
Alternativt om någon känner till någon uthyrningsfirma i närheten av Sandviken/Gävle eller någon firma som hyr ut på distans som man kan hyra av...
 
mounte skrev:
Så till nästa fråga, finns det någon vänlig forumsjäl som äger detta trollspö och kan tänka sig att hyra/låna ut låt säga en helg.
Alternativt om någon känner till någon uthyrningsfirma i närheten av Sandviken/Gävle eller någon firma som hyr ut på distans som man kan hyra av...
Cramo har den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.