Hej!
Håller på med det sista för att rensa huset och kommer lämna över till nya ägarna om en vecka. Nån som har nåt bra tips på nåt speciellt att tänka på? Det är ju så sjukt mycket att se över att det känns som man kommer glömma nåt, vill gärna inte att nya ägarna kommer tillbaka och klagar på nåt om ett par veckor. Svårt att se över trädgården med tanke på att det ligger snö överallt men det är ju inte så mycket att göra åt. Alla tips mottages tacksamt.
 
Rent kök, rena toaletter o putsade fönster tycker jag är det viktigaste när jag flyttar in.
Att hänga upp några glödlampor i taket brukar uppskattas samt en obruten toarulle på toan.
 
Ett förslag:
Stäm möte med köparen i huset efter att flyttstädningen är klar,
strax innan ni åker till banken och skriver på köpebrevet, löser lånen etc.

Då kan ni titta genom huset tillsammans och stämma av att skicket är det förväntade.
Och att ni tagit bort det som skall bort, men inte snott med er sådant,
som köparen antog skulle ingå i köpet.

Det gör nog att man kan förebygga sådana där sura reaktioner som kan komma,
som du skriver, efter ett par veckor. Då kommer ju bara ord att stå mot ord.
Hur rent/skitigt var det? Hur många glödlampor var sönder? Var är dörrmattan?
OSV.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Golvbrunnar i badrummet.Rensa vattenlåsen, gör rent. Och så givetvis bakom spis och kylskåp.
 
Glöm inte frånluftsventilerna!
 
Tack för input.
Hur hade ni gjort med molly/expanderskruvar? (Gipsväggar i hela kåken...)
Jag funderar på att låta dom sitta kvar om nya ägarn vill hänga upp något? Blir ju bara skitfult när man tar bort dom?
 
Det hade jag gillat som inflyttande iallafall. Ofta finns det ju naturliga ställen att hänga saker på.
 
Glöm inte att göra rent filter till spisfläkt/värmepump etc.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.