P
Ska absolut hålla koll på denna. Har en Senco Fusion som dyckertpistol och älskar att det inte är nåt krångel med gas .
 
5730:- från Toolstop med toucher känns som att man måste slå till. Man fick även med 2200 spik i valfri storlek. Den släpps i slutet av Januari så man får hålla sig en månad men sen klipper jag till.
 
Min är skickad idag så jag borde ha den senast måndag, längtar efter att få spoka fast nåt nu. :D
 
DHL var här idag. :D
IMG_1664.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Några första snabba intryck.
Mycket smidig i storlek och hantering, går inte jämföra med stora tunga gaspistoler.
Lätt att ladda, djupjustera och skjuta med.
Det finns faktiskt inget negativt alls att säga, bara köpa. :wow:
 
Faan, då blir man tvungen att skaffa en sån också. Vad ska jag göra med de gamla, tryckluftsdrivna?

Tur dock att jag inte har nåt bygge som väntar. Då hinner väl både priserna sjunka och fler modeller komma ut.

Den finns bara i 34-graders? Och hur fungerar den egentligen? Är det en motor som spänner en fjäder?
 
Vilken spännande maskin dold bakom en anonym rubrik.
Hoppas DeWalt inte sitter med något avgörande patent så att vi kan få fler spelare på marknaden.
Konkurrerar ju inte bara mot spikpistoler utan även mot skruvdragare.
 
Vad jag har sett är denna den enda i sitt slag och finns bara i 34grader. Nån form av elmotor är det ju som drar upp den (det surrar som en fläkt när man ska skjuta). 5500:- kostar den nu på Toolstop ink frakt så det är inget att vänta på.
 
Ser ju riktigt nice ut :)

Hur funkar det med garanti från Toolstop?
 
Hittade en voucher på toolstop i en annan tråd, EASTER40 som ger 40 GBP i rabatt på köp över 400 GBP. Toolstop har också några dealar där man får med spik för bara någon hundring när man köper spikpickan. Kliar i fingrarna :)

Men så var det frågan om garantierna gäller i Sverige då.
 
Dewalt kör även dom med Europagaranti:
http://service.dewalt.se/Products/ViewArticle.aspx?ArticleID=WarrantyPolicy

[h=1]DEWALT Garanti Policy[/h]
Tillbaka


1 års garanti.Black & Decker AB garanterar att produkten är fri från material- och/eller fabrikationsfel vid leverans till kund. Garantin är i tillägg till konsumentens lagliga rättigheter och påverkar inte dessa. Garantin gäller inom medlemsstaterna i Europeiska Unionen och i det Europeiska Frihandelsområdet.Om en DEWALT produkt går sönder på grund av material- och/eller fabrikationsfel eller brister i överensstämmelse med specifikationen, inom 12 månader från köpet, åtar sig Black & Decker AB att reparera eller byta ut produkten med minsta besvär för kunden. Garantin gäller inte för fel som beror på:
  • normalt slitage
  • felaktig användning eller skötsel
  • att produkten skadats av främmande föremål, ämnen eller genom olyckshändelse
Garantin gäller inte om reparation har utförts av någon annan än en auktoriserad DEWALT verkstad.
För att utnyttja garantin skall produkten och inköpskvittot lämnas till återförsäljaren eller till en auktoriserad verkstad senast 2 månader efter det att felet har upptäckts.

 
Det låter ju bra och nu hittade jag även denna text på Toolstops hemsida:

[h=2]"Dewalt Power Tools (including Black & Decker)[/h]Call 01753 567055 and the Dewalt Service Centre will arrange the best course of action to get your issue rectified. Normally you will be asked to take the faulty item to your nearest Dewalt Agent but if you are further than 10 miles away from an agent they will arrange to have your item collected by carrier. Warranty on Black & Decker products is for 2 years and Dewalt products is for 1 year. The warranty is valid anywhere in Europe but not beyond. There are Service Agents in all major European countries to carry out repairs. Please Note, you will require to produce your Toolstop invoice as proof of purchase."
 
Beställde en påskpresent till mig själv ;) Valde Toolstop och lade till ett paket med 63 mm-spik, landade på 5 500 kr totalt inkl frakt. Sålde därför min gamla Dewalt DC618, men ångrar försäljningen lite, för det verkar som att 690 inte klarar dyckert? Blir lite overkill med feta spikar om man bara skall få upp lite lister.
 
Redigerat:
Nu kom pärlan! Men så var det det här med dyckert. Dewalt skriver bl.a. så här om spikpistolen i fråga:


  • Enkelskottsavfyrning ger en exakt placering av dyckert och serieskottsavfyrning ger användaren större produktionshastighet

Men jag hittar inga dyckert bland passande spiktyper, bara rundspikar med stora platta skallar, tack för det Dewalt :(

 
När jag läser:
....ger användaren större produktionshastighet
så luktar det GoogleSvenska

Jag har nog aldrig uppfattat denna maskin som en dyckertpistol.
Det står tydligt Framing Nailer samt att på Dewalts svenska sida står det:
Vinklat magasin för 30-34° tar de flesta spik med D-huvud och pappbandad spik med helrunthuvud
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.