Veckans tävling vecka 8:
Vinn prisbelönta brytare som designats för att synas!

schneider_strombrytare.png

Lämna inget åt slumpen! Nu behöver du inte längre gömma strömbrytarna hemma. I den här veckans tävling kan vinnaren byta ut de tråkiga, vita strömbrytarna hemma mot trendiga modeller ur Schneider Electrics prisbelönta Exxact-serie, och på så sätt få hemmet att sticka ut ur mängden.

Exxact är en flexibel strömbrytarserie som innehåller över 250 olika funktioner och 4 olika ramdesigner. Serien ger stora möjligheter att anpassa till just din stil, skapa en ökad komfort och en bättre energieffektivitet.

Totalt värde: Cirka 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad är det som gör strömbrytare ur Exxact-serien så unika?

1. Du kan designa dem själv
X. De blinkar vid hög elförbrukning
2. De spelar upp ljud när du trycker på dem

Motivera också med 3-5 meningar varför just du ska vinna.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 mars.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Schneider Electric. Meddela i denna tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
------------------------------------------------------------------

Vi tackar Schneider Electric för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
boso och 1 till
  • Laddar…
Eftersom jag är först och svarar 1 på frågan så borde jag ju vara en vinnare.

Att vi dessutom i huset har 7 olika sorters brytare uppe på väggarna ger ju den ultimata anledningen till att just vi behölver dessa Exxact brytare.:wow:
 
Svaret är 1, du kan designa dem själv!


Motivering; Som nybliven tvåbarnsförälder och nybliven husägare finns
inte riktigt pengarna för att lyxa till det med det tilla extra, utan
jag får nöja mig med billiga strömbrytare. Med strömbrytare från
Schneider skulle mitt hus få den där extra touchen som saknas!
 
Svarar också 1, men tycker också att ni kan ge dem till Nimajneb! Har man 7 olika sorters brytare är det dags att göra något åt saken! :p
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Eftersom jag är först och svarar 1 på frågan så borde jag ju vara en vinnare.

Att vi dessutom i huset har 7 olika sorters brytare uppe på väggarna ger ju den ultimata anledningen till att just vi behölver dessa Exxact brytare.:wow:
OT: Jag undrar vad rekordet är? Jag blev intresserad och tog en snabbrunda runt om i huset och räknade hur många vi har. Jag kom fram till 6 olika. Detta kanske vi skulle skapa en separat tråd för?
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
OT: Jag undrar vad rekordet är? Jag blev intresserad och tog en snabbrunda runt om i huset och räknade hur många vi har. Jag kom fram till 6 olika. Detta kanske vi skulle skapa en separat tråd för?
Ha! Jag kommer att slå er alla med hästlängder. Ska försöka komma ihåg att räkna när jag kommer hem.
Återkommer då också med svar och motivering :)

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Hej, rätt svar är 1.
Vi ska bygga ett nytt hus i sommar och dessa snygga brytare skulle verkligen ge ett lyft åt helheten. Om vi vinner så kommer vi att posta bilder på bygget och framförallt hur vi använt Exxact-serien för att göra göra vardagliga saker som strömbrytare till snygga och innovativa tillägg i inredningen.
Med våran pressade budget så kommer det inte bli så mycket utsvävningar i övrigt så detta skulle vara ett mycket trevligt tillskott i inredningen.
 
Hej

Rätt svar är 1 & att man kan designa dem själv.

Vi har 4 olika typer hemma men de är RIKTIGT olika och skär sig både i form och färg mot varandra. Någras dessutom trasiga och behöver bytas ut för säkerhetsskull.
 
Rätt svar: "1. Du kan designa dem själv".

Motivering: Vissa personer är omöjliga att köpa julklappar till. Men, om jag vinner vet jag för en gångs skull vad jag ska ge bort i år. Alla gillar hårda paket.
 
Svar : 1

motivering:

Vår familj har nyligen drabbats av värdens klåpare som nu äntligen är klara. Det största problemet var entreprenörens elinstallation, så jag vill vinna för att jag skulle behöva piffa till elen och glömma elinstallatören som vår besiktningsman till o med anmälde till elsäkerhetsverket......vi behöver få en positiv bild av elen igen då den varit en plåga det senaste halvåret hemma hos oss.

Vi levde under två månader med en elinstallation som besiktningsmannen sade var livsfarlig, men entreprenören sade var rätt.....med barn i huset, mycket jobbigt. Om vi vinner kan vi minnas vinsten och inte elproblemen med entreprenören!
 
Redigerat:
Rätt svar 1.

Att med spänning bryta strömmen, med exxact det vore drömmen. Jag slår en volt ohm jag vinner här och byter namn till Ampär!
 
  • Gilla
Enk Projektet och 2 till
  • Laddar…
rätt svar är: 1

Är mitt uppe i att bygga mitt hus. Valde exxact för det är klart den snyggaste strömbrytaren på marknaden. nu börjar det bli dags att fixa elen på övervåningen så det skulle va najs med ett bidrag, för de känns som att man drunknar i räkningar :)
 
Rätt svar 1.

Motivering

Med Schneider Electrics Exxact får man alla rum att bli snyggare.
Stilren design, ändra dom till sina alldeles egna som ingen annan har vilket gör dom till ett val som jag och min sambo måste ha. Men i renoveringarna som vi gör så lägger vi just inte så mycket krut i uttag även om vi borde.
Därför vill vi vinna dessa.

/Viktor
 
Rätt svar är 1, så klart :)

Och jag räknade brytarna tidigare ikväll, men nu blev jag osäker på om det var 15 eller 16 olika modeller det blev. Nåja, blir det slagsmål om den saken får jag väl räkna om ;) Och det faktum att vi renoverar ett 100+ år gammalt hus med massvis med olika brytare i, och egentligen inte hade tänkt byta dem än på ett tag, men nu kanske kan få ett gyllene tillfälle att så där elegant lyfta hela huset med hjälp av "de små detaljerna" i vårat övriga renoveringsboende hade ju varit helt förträffligt. Först på tur står då barnrummet och vem hade inte blivit gladare över en egendesignad lampbrytare än just tvillinggrabbarna, som formligen älskar att tända och släcka ljuset så fort de får chansen :)
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Rätt svar är 1.

Vi bygger nytt och vill att alla delar ska vara genomtänkta och personliga, inte minst det man ser och använder många gånger varje dag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.