Någon som vet exakta måtten på en PAX ikea-garderob? Är ute efter höjden invändigt i en 236cm garderob. Yttermåttet är 2364mm och spånskivan är 18mm uppe och nere (tror jag?) men sen är det en sockel också som jag ej har mått på.

Köpte PAX Stordal skjutdörrar och trodde att dessa kunde monteras fristående men allt bygger på att man har pax-stommar. Behöver alltså bygga om mina befintliga garderober/stommar lite så att övre och undre glidskenan hamnar med rätt avstånd.
 
T
Sockeln är i alla fall 17 cm!
 
17cm?, ser på deras hemsida att en vanlig PAX-dörr är 2290mm, då borde inte sockeln vara mer än 7,4cm.... (om totala ytterhöjden är 2364mm)
Får väl åka till IKEA och mäta.
 
H
Fick du tag på måtten? Skulle också behöva veta tjockleken på spånskivorna.
/mathias
 
201-stommen som jag monterade igår är 191 cm invändigt, om det kan hjälpa dig. Det borde vara samma höjd på sockeln på de två modellerna.

Annars monterar jag en hög stomme om en vecka.
 
H
Tack ska du ha, men jag ville veta hur tjock själva spånskivan är i garderoben. gissar att den ligger runt 16mm men jag måste veta precis.
 
hhenning skrev:
Tack ska du ha, men jag ville veta hur tjock själva spånskivan är i garderoben. gissar att den ligger runt 16mm men jag måste veta precis.
Enligt min talmeter är stommen 17,5-18mm tjock
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.