OK, tack. Jag har skickat ett lösningsförslag till jkarlberg. Har vi tur så går det att lösa inom kort.
 
Det funkade tyvärr inte.. Men har slängt upp bilderna igen nu..'

Happy reading..

Tack för alla kommentarer..
 
Alltså ett hus med eller utan utstick på taket är så sinnessjukt stor skillnad, det går inte ens jämnföra. Nej huga huga för tak som slutar vid väggen. Sen skyddas den inte heller!
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Tack för att du delade med dig! Man hittar alltid något i andras byggtrådar som man har nytta av.
 
jkarlberg skrev:
Det funkade tyvärr inte.. Men har slängt upp bilderna igen nu..'

Happy reading..

Tack för alla kommentarer..
Snyggt jobbat. Jag ber om ursäkt för att editorn flunkade ut. Det är den så kallade Asset Managern som inte riktigt är buggfri men utan den blir det mycket svårare att ladda upp bilder så därför vill jag ha den kvar.

Ser förresten att du glömt en bild i inlägg 13. http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/200328-var-husrenovering.html#post1589081
Och kan jag radera de trasiga bilderna i inlägg 22? http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/200328-var-husrenovering-2.html#post1589165
 
Per Eskilsson skrev:
Snyggt jobbat. Jag ber om ursäkt för att editorn flunkade ut. Det är den så kallade Asset Managern som inte riktigt är buggfri men utan den blir det mycket svårare att ladda upp bilder så därför vill jag ha den kvar.

Ser förresten att du glömt en bild i inlägg 13. [länk]
Och kan jag radera de trasiga bilderna i inlägg 22? [länk]

Hmm, ser inte att det fattas bild i inlägg 13?

Har tagit bort i inlägg 22 nu tror jag..

Kan vara jag som strula till det när jag la in 40 bilder i ett inlägg och skrev texten sen markerade 30 bilder ctrl+x sen ctr+v i nya inlägget?

Men jag såg bilderna när jag sparade inläggen..

Nåväl, nu kom bilderna i lite tråkig ordning men det får vara så..
 
lorens skrev:
Alltså ett hus med eller utan utstick på taket är så sinnessjukt stor skillnad, det går inte ens jämnföra. Nej huga huga för tak som slutar vid väggen. Sen skyddas den inte heller!
Jag håller med, detta va högt på prioriteringslistan när vi bestämde oss för att köpa huset..

Gillar din tråd med, speciellt ditt trappräcke. Men vi hade någon diskussion om att barnen kan klättra när man har ribborna liggande, hur har du tänkt där?
 
Fred vom Jupiter skrev:
Tack för att du delade med dig! Man hittar alltid något i andras byggtrådar som man har nytta av.
Nu blir jag nyfiken på vad du har hittat?
 
jkarlberg skrev:
Hmm, ser inte att det fattas bild i inlägg 13?

Har tagit bort i inlägg 22 nu tror jag..

Kan vara jag som strula till det när jag la in 40 bilder i ett inlägg och skrev texten sen markerade 30 bilder ctrl+x sen ctr+v i nya inlägget?

Men jag såg bilderna när jag sparade inläggen..

Nåväl, nu kom bilderna i lite tråkig ordning men det får vara så..
Ja så kan det vara. Eller så var det faktumet att tidigare idag fanns det en spärr att man max kunde bifoga 10 bilder per inlägg som ställde till det. Den maxgränsen är borta nu.

Jag ser fortfarande ingen bild i inlägg 13. :( Maila gärna bilden till mig (per@byggahus.se) så laddar jag upp den. Det kan vara så att du ser en lokalt cachad bild som hänger kvar hos dig.
 
jkarlberg skrev:
Jag håller med, detta va högt på prioriteringslistan när vi bestämde oss för att köpa huset..

Gillar din tråd med, speciellt ditt trappräcke. Men vi hade någon diskussion om att barnen kan klättra när man har ribborna liggande, hur har du tänkt där?
Det blev då grymt snyggt, härligt jobbat! :)

Tackar tackar! Angående liggande ribbor i trappräcket så tänkte vi att den dagen det kommer med barn i bilden så får man fara och köpa en plexiglasskiva och klämma fast med trekantslister eller liknande! Då ser det fortfarande bra ut samtidigt som man hindrar snabba barn att klättra och ramla ner! :D
 
Bra jobbat, alltid lika imponerad av dom som orkar med en sån renovering!
 
Trevlig tråd! En herrans massa jobb ni lagt ned, särskilt med en liten som var i antågande! Imponerad. Blev ni tvungna att lyfta syllen eller gick det att byta det rötna virket på plats?

Kör hårt!
 
Det har hänt mer här hemma än jag uppdaterat :O


2013-02-12 19.10.23.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trappstegen har målats undertill och ett vangstycke är grundat..

CIMG1594.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tidigare vy ifrån min plats i soffan - Ingen vidare utsikt..

20130216_223321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite bättre om jag får säga det själv.. ska målas ett par vändor till.

Untitled-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före/efterbild på trappräcke..

20130215_215537.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2013-02-15 21.55.23.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2013-02-15 20.26.26.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2013-02-15 20.26.19.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Letade efter snygga överliggare, hittade nån 60x60 på optimera som kostade, håll i er nu, 709 kr för 2.5 meter limfogad furu i från lundbergs..

Det blev en 45x 70 gran regel istället.. Målas och spacklas så blir det nog lika bra..

Material till trappräcket är:
1x limträbalk 90x90 450:-
4 paket grundtal hylla (rören) 716
3 m planhyvlad furu 80:-
och 3 m regel 30:-

runt 1200:- alltså.. och det var hur lätt som helst.. :)

Kommer fler bilder så småningom
 
2013-02-17 22.06.40.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat trappen en vända till idag.
 
Redigerat:
Vilket fint jobb ni gör! Ser ut som ett riktigt bra hus, speciellt nu med den nya planlösningen :) Härligt med källare med!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.