Jag är i färde med att skaffa någon form av klack som vi i tvättstugan skall ställa tvättmaskin och torktumlare på för bekvämare arbetshöjd.

Tanken är väll att klacken skall vara 30-40cm hög så man får upp maskinerna bra.

Jag vill inte gjuta en klack för då blir den så himla permanent ( no shit sherlock ) så jag tänkte bygga en i trä.

45x45 reglar skruvade till en ram på 1300x760. En sådan mot golvet och en ca 30-40cm upp i luften stagat i innerhörnena med 45x45 och sedan klä in hela boxen i plywood eller liknande.

Någon åsikt om detta? Hur kan det bli med resonans i boxen?

Är det bättre att ta 2"X9" och skruva i en ram och lägga ett lock på i plywood?

Blir ju stabbigare, mindre grejjande en det går inte skruva fast maskinerna underifrån.
 
kanske fylla den med något tungt...

Min vättmaskin hoppar så man blir rädd :surprised: - jag murade min med tegelsten o murbruk satte vinkeljärn runt övre kanten så den inte hoppar ner.
 
Varför bygga in utrymmet? Är det inte smartare att göra ett T så att säga och få bra åltser för lådor med tvättmedel klädnypor osv. Gör så har har haft artiklar om detta. Har för mig att de använde någon typ av lättbetongskiva
 
Det där är ju modellen. Det får nog bli en sådan med fack för olika saker?

Hur gör man den? Regla upp och klä in i gips bara och sedan fix samt mosaikkakel?
 
Totte_S
Beppo skrev:
Det där är ju modellen. Det får nog bli en sådan med fack för olika saker?

Hur gör man den? Regla upp och klä in i gips bara och sedan fix samt mosaikkakel?
Jag har artikeln hemma nånstans, har för mig att de använde någon sorts lättbetongblock som limmas ihop. Blocken står nog löst på golvet, konstruktionen blir stadig i alla fall.
 
Gör så här varianten var som sagt lättbetongblock. Tycker att det känns bättre än trä iom att det kan bli fuktigt runt tvättmaskinen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.