Jag håller på och tittar på larm till nybygget.
Jag har nu bestämt att jag INTE vill ha ngn snordyr väktartjänst och såg att Verisure säljer ett gör det själv paket för en bra peng.
Hittar inget direkt på forumet om kvaliteten på Verisures prylar och då speciellt detta paketet. Någon som har erfarenheter?
 
troja skrev:
Jag håller på och tittar på larm till nybygget.
Jag har nu bestämt att jag INTE vill ha ngn snordyr väktartjänst och såg att Verisure säljer ett gör det själv paket för en bra peng.
Hittar inget direkt på forumet om kvaliteten på Verisures prylar och då speciellt detta paketet. Någon som har erfarenheter?
Det finns åtminstone en lång tråd om verisure larmen.
 
Jag hittar 17 trådar när jag söker på Verisure (i mobilappen) , ingen av dem behandlar gör-det-själv-prylarna utan behandlar mest Securitas som larm tjänst vilket känns helt orelevant. Länka gärna om du hittar ngt annat matnyttigt.
 
Det finns info om GDS paketet i de trådarna. Bortsett från koppling till larmcentral och väktare är ju basfunktionaliteten den samma. Sist jag kollade var dock gatewayen begränsad till ethernet och saknade gsm, kan dock ha ändrat sig.
 
Endast ethernet, ingen möjlighet till kameror eller rörelsedeckare. Alltid beroende av Verisure eftersom alla larm alltid går via deras server. Ingen möjlighet till att koppla det till annan larmcentral. Vill man få meddelande vid inbrottslarm så krävs aMessage som kostar typ 360/år, ingen stor summa iofs ...
 
  • Gilla
Niklas_1
  • Laddar…
Vi kollade också det. Håller med Kristoffer, nackdel att det inte finns rörelsedetektorer. Bara skalskydd. Vi valde ett enkelt "kinalarm", trådbundet eftersom det är relativt enkelt att dra kabel när man bygger nytt.
 
Bra input!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.