Någon som provat dessa batteri sågar som börjar ha rätt prestanda..

Kollat in på nätet, stihls stora modell
http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Motorsågar/Batterimotorsåg/22654-1611/MSA-200-C-BQ-maskin.aspx

och även Husqvarnas stora model.

http://www.husqvarna.com/se/products/professional-chainsaws/536-li-xp/
Tänkte om det räcker för att göra sin års ved.

Tillt stihl sågen så kan man köpa ett riktigt stort batteri med utförande som ryggsele Borde ju räcke ett bra tag. Bör räcka för att hugga en hel del. :p

Hade varit kul att testa.
 
Kan inte tänka att de är bättre än en vanlig elsåg. Bara sämre arbetstid...
 
Jag skulle tro att man mest blir irriterad på effekten och drifttiden. En bensindriven motorsåg och en elsåg ska man ha på hyllan. En batteridriven är nog en dålig kompromiss.
 
Har haft vanlig elsåg, Jonsered 2 kW, värdelös om man skall göra ved på riktigt. Momentkurvan fel, inget bottendrag. Gjorde mig av med min, lämnade den inbyte när jag köpte en Husqvarna 550XP.

Kedjan på vissa elsågar är ett skämt, tror dock att Husqvarnas proffsserie har "riktiga" kedjor.
 
jo just kedjan har jag funderat oxo. RCA1959, detta när du säger fel moment kurva, d är väl klat att momenkurvan är annars på en elsåg. Den är väl både bättre och längre =) Men sen kan du ju vara en sak att lära sig hur man ska köra med den oxo motför om man är van att köra Bensindriven såg.

Själv så var jag mest intresserad avv att kunna göra ved med den och just tekniken att slippa bränsle och sådant.
 
Korvgubbe
Jag hade nog valt en elsåg istället. Det är inte mycket extrajobb med att dra fram en sladd och betydligt trevligare att jobba med än en bensinare. Sen håller jag med mlkjhr, man bör ha bägge.
 
Man ska naturligtvis inte köpa en batterisåg och tro att man får en ersättare till elsåg eller motorsåg. Svärfar har motorsåg och batteisåg och är mycket nöjd med sin gröna bosch batterisåg som komplement. Men Jag gissar att han inte tar den med den när hanska ut en heldag i skogen...

Själv kör jag en elsåg och den funkar bra för mina behov. Nu har jag dock kompletterat med den största jonseredaren motorsåg för att logosol-såga lite stockar.

Annars har jag batteriverktyg av det mesta. Men för just motorsåg är det inte aktuellt för mig eftersom jag använder den för lite. Men finns behovet är en batterisåg säkert ett bra alternativ, svärfar tycker i alla fall helt säkert det, och han har ju egen skog och eldar med ved, så han borde ha lite koll :)
 
Kollade vad stihlsågen med största batteriet kosta. Å då hamnar man på 10000kr ....... så blir nog inge batteri såg än. Men möjligen när alla mina bensinsågar är slut på så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.