Har just kopplat in min nya toalett (westerbergs)
Problemet är att den läcker, det droppar vatten från gängan som går in i själva toaletten. Går detta att fixa eller är den kass?
Problemet är ju åxå att den är helt ny fast jag köpte den för över 2 år sedan, köpte då 2st lika för dom kostade bara 1595:-/st ,och den ena blev inkopplad efter några månader i mitt badrum av en rörfirma, samma fel på den att den läckte så då hade jag ju garanti, dom fick byta den 2 gånner innan det blev tätt....
Så det är väll säkert samma visa med denna.....:(

MVH Anders
 
aj aj aj aj då...

Gissa vem som har köppt en toalett model Westerberg på Coop för 1500:-.... >:(

Ska man lämna tillbaka den eller changsa? Kanske har dom blivit bättre med åren?
 
::) Kan det vara så att en packning saknas? Annars kan du försöka täta gängorna med gängtejp. ;)
 
det verkar sitta en packning där. Om jag ska försöka täta med tejp, måste jag ta ur hela skruven som går in i själva toaletten? måste jag ta av locket högts upp för att få loss den eller?
Hur sätter man in en bild här?

MVH Anders
 
Här vid pilen läcker det. Har dragit till muttern åxå, men det hjälpte inte.

000_0942.jpg

MVH Anders
 
Borde finnas en gummipackning på insidan av denna skruven. Kolla att den sitter som den ska eller kanske torkat ut.
 
Har nu skruvat isär toaletten. Det var som du sa en packing där, men inget fel på den.
Jag såg att det var en spricka i porslinet intil öppningen där röret går in, troligen därifrån det läcker. Har nu kladdat dit en massa silicon, men det funkar säkert inte.... hur länge sak sillicon härda?
Westerbregs verkar göra skräp toaletter :(
Typiskt att garantin gått ut åxå.... :(

MVH Anders
 
Kanske det skulle gå täta med Unigum, Rinkabyrör nr 5470 ?

/S
 
spikers_corner skrev:
Kanske det skulle gå täta med Unigum,  Rinkabyrör nr 5470  ?

/S
Unigum är avloppskitt som främst är till för att täta mot lukt och inte vatten, framför allt inte i en cistern som ständigt är vattenfylld Så den idén är nog bara bara att glömma.

/Mario
 
abel48 skrev:
Har just kopplat in min nya toalett (westerbergs)
Problemet är att den läcker, det droppar vatten från gängan som går in i själva toaletten. Går detta att fixa eller är den kass?
Problemet är ju åxå att den är helt ny fast jag köpte den för över 2 år sedan, köpte då 2st lika för dom kostade bara 1595:-/st ,och den ena blev inkopplad efter några månader i mitt badrum av en rörfirma, samma fel på den att den läckte så då hade jag ju garanti, dom fick byta den 2 gånner innan det blev tätt....
Så det är väll säkert samma visa med denna.....:(

MVH Anders
Köpte också 2st Westerbergs för nästan två år sedan. Rörmokare montera! Den ena börja läcka för någon vecka sedan.. exakt som du beskrev. Fick packning av K-rauta.. saknades? Nu har jag lagat! Kolla med K-rauta eller Westerberg annars.. de är inte omöjliga.
 
Ublegend skrev:
Köpte också 2st Westerbergs för nästan två år sedan. Rörmokare montera! Den ena börja läcka för någon vecka sedan.. exakt som du beskrev. Fick packning av K-rauta.. saknades? Nu har jag lagat! Kolla med K-rauta eller Westerberg annars.. de är inte omöjliga.
Bättre sent en aldrig.. såg jag! (Hm november för ett år sedan, så du har nog löst problemet)
 
abel48 skrev:
Har nu skruvat isär toaletten. Det var som du sa en packing där, men inget fel på den.
Jag såg att det var en spricka i porslinet intil öppningen där röret går in, troligen därifrån det läcker. Har nu kladdat dit en massa silicon, men det funkar säkert inte.... hur länge sak sillicon härda?
Westerbregs verkar göra skräp toaletter :(
Typiskt att garantin gått ut åxå.... :(

MVH Anders

Skräptoaletter var det rätta ordet... Ska du få nån ordning på det så får du byta cisternen, men det lär bli dyrare än vad du gav för stolen.. tyvärr..
Det kanske går att laga provisoriskt med nåt, men man vill ju inte att det börja läcka igen när man inte är hemma till exempel.
Släng den och köp en Ifö eller Gustavsberg istället.

 
Jag har en Gustavsberg ca:5år gammal, som vid okänt tillfälle började läcka vid rörgenomförningen in i cisternen. Antagligen har det läkaget ökat med tiden, men hela tiden varit så litet att man aldrig sett någonting i badrumet.

En dag undrade jag vad det var för vattenpöl på golvet i källaren, tittade upp i taket och såg att det droppade och vart alldeles fuktigt.

Bara att ringa till försäkringsbolaget och riva upp bjälklaget, ingen större skada bara några ruttna brädor och blöt isolering. Fick ha en tork i källaren i 2mån, behövdes aldrig rivas uppe i badrummet.

Två saker fick varken jag eller firman som gjorde jobbet klart för oss. Det var inget fel på packningarna till cisternen och dom vart korrekt åtdragna, hela flötören med packningar och rubbet bytte ändå (billigt)...varför läckte det?
Den andra saken var hur i h*lvete vattnet kunde ta sig förbi tätskickt/kakel/rörgenomföringar allt var utfört efter alla konstens regler, det enda vi kunde misstänka var fästskruvarna till stolen fast att där silicon (såg inte heller så ut i från undersidan.

Stolen finns kvar ännu...varje gång man spolar så känner man numera vid genomföringen i cisternen om där är tätt ;D

/Danso

 
Hur det kunde ta sig igenom tätskiktet är ju en gåta, men läckaget på stolen kan ju kommit från en spricka i plastgängan på inloppsventilen. Det händer ibland att det uppstår sprickor om anslutningsröret sitter lite i spänn.
Ofta ser man inte det med blotta ögat, utan man tror ju att det är packningen som är kass eller dåligt åtdragen.

 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.