Hej .... Jag skulle köpt en Miele, lite dyrare men dom har iaf. kvalitet i sina maskiner..
Eti..
 
Staffan2000 skrev:
Hejsan mannar.
Jag grunnar på att köpa denna [länk] framför allt för den låga ljudnivåns skull.
Alla tips mottages tacksamt.

Staffan
Det är säkert ett utmärkt val!

Lyssna inte på Eti, han är köpt av den tyska storfinansen :)
OBS Eti, jag skojar bara!

Jag själv har bara haft Cylinda sedan min gamla Miele fick spel och översvämmade hela köket 1998.


Till Cylindas fördelar hör, tycker jag, bra och rymlig inredning av korgarna. Inget onödigt trams.
Men den modell du fastnat för är ju inte deras tystaste.
DM 833 ligger på 42dB jämfört med 46 för den du har sett ut.

Min DM 310 har tydligen utgått ur sortimentet, men jag vill minnas att det var en "budgetmodell".
I alla fall måste man nästan lägga örat mot den för att höra om den är igång.


PS
Efter lite googlande ser jag att min "tysta" maskin ligger på 48 dB.
Så ditt val är nog helt rätt!
 
Redigerat:
Hej ... Knockonwood..
Jag vet :mad:
Nej köpt har jag inte, men sålt maskiner har jag gjort :D massor och därför vet jag skillnaden på
vad som är kvalitet eller inte. Miele är och förblir i en klass för sig själv , när det gäller
kvalitet....
Eti..
 
Staffans2000
Gjort är gjort.
Demoex. köpt för 4.500.sek

Stor besvikelse dock ang. "så tyst att du inte behöver bry dig om när du sätter på den". långt ifrån ljudlös.
Jag får göra lite akustiska fältstudier hos grannarna, innan jag klagar hos "den fete tysken".

Staffan
 
Staffan2000 skrev:
Gjort är gjort.
Demoex. köpt för 4.500.sek

Stor besvikelse dock ang. "så tyst att du inte behöver bry dig om när du sätter på den". långt ifrån ljudlös.
Jag får göra lite akustiska fältstudier hos grannarna, innan jag klagar hos "den fete tysken".

Staffan
Tråkigt att du inte blev nöjd!

Kanske en dum fråga, men har du kört den på riktigt, med vatten i, eller bara "demokört"?
Jag tror att vattnet dämpar ljudet mycket.

Vår maskin hörs som sagt knappt på 5 -6 meters avstånd från vardagsrumssoffan (öppen planlösning).
Men vi har naturligtvis olika känslighet för störningar.
 
Staffans2000
Jodå.
Jag gjorde en testkörning men "skitigagrytanprogrammet". Det brummade och plaskade tydligt, även på avstånd.

Som demoex. är den förärad med en stor klisterdekal på frontluckan beskrivandes hur tyst och energisnål den är.
Klistrets kvalite verkar det i alla fall inte vara något fel på. Hur får jag bort den förbannade lappen!!

Staffan
 
Redigerat:
46db är ju ändå 46db och beroende på vem som lyssnar så är det stor skillnad på hur man uppfattar det.

Fördelen är väl att man hör när den är klar ;)
 
Staffan2000 skrev:
Jodå.
Jag gjorde en testkörning men "skitigagrytanprogrammet". Det brummade och plaskade tydligt, även på avstånd.

Som demoex. är den förärad med en stor klisterdekal på frontluckan beskrivandes hur tyst och energisnål den är.
Klistrets kvalite verkar det i alla fall inte vara något fel på. Hur får jag bort den förbannade lappen!!

Staffan
Hade du packat i maskinen med disk eller körde du den tom?
Vår maskin lät väldig högt utan porslin i och är väldigt tyst när den packas full.

Det finns medel som heter label-off och ibland funkar det med fönsterputs och torky
 
Jag köper aldrig Cylinda mer. Vår maskin började läcka vatten efter 2 år, då bytte jag pumpen i den. Sen höll den två år till. Alltidnmissnöjd med den, minsta mängd deg i den orsakade mjölfläckar på all disk. Köp Bosch istället.
 
5-56 eller vad konkurrenten heter brukar fungera perfekt på limrester.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.