H
Tjena!

Jag har tidigare använt sprutan till att lägga på grundfärg med mycket gott resultat! mycket enklare än att rolla. Är väldigt många ställen där det är trångt och jävligt att komma åt med pensel. Sprutan är från biltema och har sparat mig X antal timmar! sjukt värde i pengarna!

Har nu Nordsjös Inova Extra Matt väggfärg som skall upp. Någon som har spätt ut denna för att använda i färgpistol? tänkte om det blir någon förlust i nyans eller liknande. Grundfärg blev väldigt bra men inte lika "viktigt" som denna färg.

Någon?
 
H
Utgår från att ingen gjort detta eller så är dem som gjort det riktigt hemlighetsfulla :D

svarar på min egen fråga för den som eventuellt i framtiden har fundering.

Konsulterade med en vän som är målare. Slutsatsen var att han själv ej använt kombinationen nordsjö väggfärg + biltema färgspruta (no shit! :D).

Men kulören skulle ej ändras vid spädning med vatten dock så kunde han ej svara på något annat direkt. Jag testade och blev åter igen sjukt imponerad av denna billiga "skitspruta". resultatet blev mycket bra och sparade ordentligt med tid igen!

Rekommenderar än en gång denna spruta! har nu målat totalt dryga 500kvm (grund 2 lager, väggfärg 2 lager) med riktigt bra resultat.
 
Vilken spruta från Biltema använde du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.