fere64 skrev:
Har en haft electrolux ultra silencer zus3990 i mer en ett år handtaget gick sönder utan anledning idag .
Inte utan anledning väl? Nog var det någon som höll i handtaget när det gick sönder? Skulle inte förvåna mig om denne någon dessutom körde fram och tillbaka med handtaget också ;)

Ja rena skiten är vad det är!

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
Haha älskar alla dessa VARNING,s-trådar. Jag har nån ultrasilencer och den är GRYM, haft den i många år, mycket bättre än våran centraldamsugare.
 
Har en z8820. Suverän maskin.
 
puda skrev:
Haha älskar alla dessa VARNING,s-trådar. Jag har nån ultrasilencer och den är GRYM, haft den i många år, mycket bättre än våran centraldamsugare.
Jag trodde att namnet ultrasilencer var nytt för electrolux iom den serie maskiner vi diskuterar här, men även om så inte är fallet är med all säkerhet din mångåriga maskin på inget vis lik de vi talar om, gissar jag.
 
Jag fick en i julklapp och tycker den funkar bra, väldigt tyst.
 
Patrik_Hed skrev:
Är det någon som har en Electrolux Ultrasilencer green då? Vad tycker ni om den?
[länk]

//Patrik
Jag/vi har två stycken.

En i helårsbostaden och en i sommarstugan.
Kanonbra maskiner! Får en att åter igen tro på svensk ingenjörskonst.
Rekommenderas!

Om sedan "Green" har något mervärde vill jag låta vara osagt.
Det är väl mer ett fjäskande för miljömupparna.
Men sladden syns ju bra, så man riskerar inte att snubbla på den :D

Tillägg:
"Handtaget" sprack snabbt på den första, men efter ett e-mail kom det snabbt ett nytt handtag från Electrolux. No big deal.
 
Redigerat:
Patrik_Hed skrev:
Är det någon som har en Electrolux Ultrasilencer green då? Vad tycker ni om den?
[länk]

//Patrik
Jodå, den har vi men har bara haft den i ett halvår. Är tyst och suger bra, nästan för bra.
Vi köpte den efter att vår 12åriga Hugin dött för 3e gången. Men då har den varit med på tre renoveringar. Sista sugningen var den kopplad direkt till rondellslipen, jag vet - dumt.
Men efter att ha sugit framifrån och bakifrån med den nya så funkar den igen, så nu har vi två.
 
Även vårt handtag har spruckit (två gånger), röret har gått rakt av vid fästet så det tjuvade luft.
Vi har fått nytt direkt (2-3 dagar) och nu verkar det tredje (ta i trä) hålla bättre...

Dammsugaren i sig är väldigt bra och tyst men jag är inte riktigt vän med det vinklade handtaget trots att det ska vara ergonomiskt korrekt... :surprised:
 
Även här står det en Ultrasilencer, men jag förstår ärligt talat inte vad ni gör med era maskiner med tanke på att handtagen spricker och rör går av. Själv är jag nöjd med vår maskin och än verkar den inte visa några tendenser till att falla i småbitar.
 
  • Gilla
Swappe
  • Laddar…
joflopp skrev:
Även här står det en Ultrasilencer, men jag förstår ärligt talat inte vad ni gör med era maskiner med tanke på att handtagen spricker och rör går av. Själv är jag nöjd med vår maskin och än verkar den inte visa några tendenser till att falla i småbitar.
Det första brast när jag dammsög trappan, alltså höll röret uppåt... Det andra när jag släppte ner slangen/handtaget på golvet... Enligt Elux har de haft dålig kvalitet på handtagen på de första maskinerna som kom ut på marknaden...
Vårt första brast efter typ en vecka...
 
KnockOnWood skrev:
Om sedan "Green" har något mervärde vill jag låta vara osagt.
Det är väl mer ett fjäskande för miljömupparna.
Den är av viss del (~50 %) tillverkad av återvunnen plast vilket är mer än fjäsk för oss som bryr oss om hållbar utveckling :) http://plastriot.se/
Vi är dock överens om tron på svensk ingenjörskonst.
 
Lane skrev:
Den är av viss del (~50 %) tillverkad av återvunnen plast vilket är mer än fjäsk för oss som bryr oss om hållbar utveckling :) [länk]
Vi är dock överens om tron på svensk ingenjörskonst.

Se där!

Det är väl det som på modernt nyspråk kallas gemensam värdegrund (y)
 
  • Gilla
Lane
  • Laddar…
Rör med munstycke till en Electrolux Ultra One ZG 8800 är jättetungt! Jag jämför då med flera tidigare dammsugare som jag har använt. Så en varning för denna maskin är verkligen befogad, inte endast för svaga personer. Vill tillägga att maskinen, som är inköpt 2012, är mycket tyst och bra i övrigt.
 
Jag köpte min UltraOne Z8820 i november förra året. Håller med TS om att handtaget är knepigt. Rakt fram på golvet är ok men så skall man ha på dammborsten. Det går ju inte att vinkla eländet :mad:. Mao kan man glömma att damma med dammsugaren.
Och ljudet. Tycker man den är tyst har man antingen nedsatt hörsel eller så har man aldrig använt det "praktiska" (tycker vem??) tre-i-ett-munstycket. Här krävs hörselskydd för att stå ut!
Jag köpte den trots att jag har två bra dammsugare redan. Mielen är ca 3 år och Nilfisken 2,5. Nilfisken ville jag byta för att den är så tung att hantera. Men den dammsuger fantastiskt bra! Mielen är bäst på allt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.