GÅ INTE PÅ REKLAMEN ATT DEN TÅL VATTEN!!!!!!
Mycket besviken på denna dyra telefon och dess reklam att den tål vatten.
Var i helgen o vinterfiskade, blev blött i fickan men tog genast upp den, men var redan försent!
De tre knappar som sitter på utsidan är helt utan funktion, samt kamerahuset blött.
Mitt råd köp inga dyra telefoner av denna typ!!!!
Har en samsung SOM TÅL VATTEN tagi bilder under vattnet och allt funkar, fast till ett helt annat pris.
Ska bli kul att höra vad de säger i butiken, denna gång kan de väl inte skylla på fukt iallafall???
 
Du borde insett att den bara klarar lite stänk.
 
sunqan skrev:
Du borde insett att den bara klarar lite stänk.
Stänk?
Den ska klara 30 min på max 1m djup i sötvatten - med alla luckor stängda.
 
  • Gilla
larsbj och 1 till
  • Laddar…
Intressant att höra vad butiken säger,har just funderat på att köpa xperia v.
Har nu en Motorola defy + och den är definitvt så vattentät som det lovas ,så det kanske är ett dåligt byte.
 
Hur kallt var det ute? IP-klassningen kanske bara gäller vid rekommenderad drifttemperatur, vilket nog bara är ett par få minusgrader.
 
Ja ska verkligen bli kul att höra butikens åsikt!
Vissa här har tydligen inte sett reklamen med den i ett akvarium????
Beträffande temp. så är det väldigt få minus i en ficka på en fiskoverall.
Man får verkligen tro att denna telefon var ett "måndagsex." annars är det verkligen en stor bluff.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Texten nedan är kopierad från sonymobils hemsida,Vad menar dom egentligen med sita meningen?



2] 1) I enlighet med standarderna IP55 och IP57 är Xperia V skyddad mot inträngande damm och vatten. Förutsatt att alla portar och höljen är ordentligt förslutna är telefonen (i) skyddad mot vattenstrålar med lågt tryck från alla riktningar i överensstämmelse med IP 55; och/eller (ii) kan ligga på 1 meters djup i sötvatten upp till 30 minuter i överensstämmelse med IP57. Telefonen är inte avsedd att flyta eller hanteras under vatten utöver vad som anges i IP55- eller IP57-klassificeringarna och bör inte utsättas för flytande kemikalier. Om vätska kan identifieras på handenheten eller batteriet gäller inte garantin.
 
Nästa lur här blir en Xperia Z, dom (Sony) är ju nästan på 'par' nu med alla andra tillverkare. :)
Snygg design, skärmen verkar grym och att den är vattentät gör den inte sämre.

Hoppas det löser sig för dig kallemannen!
 
Ja det kan man verkligen fråga sig.
Hur kan man skriva så, och sedan i reklamen visa detta?
Innebär det att inte man kan lita på tätheten?
I mina ögon är detta EN ENDA STOR BLUFF hoppas verkligen de slutar upp med sådan reklam den är verkligen missvisande. Tur att det finns andra fabrikat på marknaden.
 
Det är väl det med luckorna.. där kan det ju komma in, om de är öppna.
Svårt att bevisa att dom var stängda, och på samma sätt som för Sony att bevisa att dom inte varit det.

Iofs kommer dom väl hävda det, om det finns vatten inuti telefonen. :(

<edit>
Läs de sista inläggen i den här tråden:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1248590#post1248590
 
Redigerat:
  • Gilla
kallemannen
  • Laddar…
Var väldigt noga med att stänga dessa efter att simkort o battari monterats, men men förstår att det blir problem att bevisa det. Har man köpt en så pass dyr telefon så är man väl så rädd man kan om den. Som sagt, ser med spänning på vad butiken ska säga.
 
Har själv en Xperia v, och jag är mycket nöjd med den. Idag har den legat i huggarblusen när jag jobbade i skogen. Den blev bra blött av svett men inga problem. I övrigt så har den blivit blött flera gånger.
 
Har också en Xperia V som både klarat vattenbad och blivit avsköljd under kranen. Både telefon och manual lägger vid leverans vikt på hur bakstycke och luckor ska förslutas för att vara vattentät. Håller den inte tätt trots det så är det troligtvis ett frabrikationsfel, då kommer du få en ny lur. Att kalla det telefonen en bluff och råda folk att inte köpa den är väldigt missvisande. Det är en riktigt bra telefon i ett shysst format.
 
BigR
Kom in i vardagsrummet förra veckan och hittade telefonen i en snygg pöl med vatten på rumsbordet. Sonen hade tippat ett glas vatten över telefonen och lämnat brottsplatsen. Kändes bra att jag hade en Xperia V då :D
 
Hur har det gått för dig, kallemannen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.