2009 bytte vi fönster i vårt hus (tot 16 enheter fönster + balkongdörrar).

Nu har vi sålt vårt hus och hade således en besiktning på huset. Besiktningsmannen såg att ett antal fönster var monterade i en rutten "karm". Denna röta har inte uppkommit på de tre åren, från montage till idag (enl besiktningsmannen) då rötan var långt fortskriden. Vidare är de fönsterbleck som monterats för korta. Det "glipar" ca 2cm i ändarna, in mot karm.

Jag har nu försökt få svar från fönstergruppen om huruvida detta ska lösas. Jag får inget svar av fönstergruppen. Jag har ringt ca 50ggr på det telefonnr som finns på "deras" hemsida. Jag har mailat frågor samt bifogat bilder på det jag inte är nöjd med. Jag får inget svar..

Visst, detta kunde jag sett själv när det var klart. Men, jag är ingen snickare/byggare. Panelen som sitter på huset är dålig, och jag trodde "rötskadan" var på panelen.

Så, jag vill verkligen inte att någon annan ska drabbas av ett mycket bristfälligt arbete av detta företag (Fönstergruppen). De är "billiga", absolut! Men, det finns anledning till varför.. Anlita EJ fönstergruppen!! fönster.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
det är väl bara att byta den biten av foder eller vad det är runt fönstret som ruttnat, gissar att virket haft kontakt med plåten och sugit i sig vatten den vägen...
 
Vad har rötskadan med din varning att göra,enda synpunkten är väl i så fall att om det var synligt då så borde hantverkarna påpekat skadan för det ingick nog inte i monteringen att byta foder och salningar om du bara köpt fönster och byte av dessa. Dessutom så är det ingen omöjlighet att det blivit så på 4 år om underhållet i övrig är eftersatt och som du skriver jag trodde att rötskadan var på panelen, alltså har någon påpekat skadan för dig tidigare eller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.