Nja, stopp är det väl inte, men i duschen har det börjat att rinna undan lite dåligt. När vi flyttade in i april -12 påpekade vi att det rann ner dåligt i badkaret på nedervåningen. Det blev inte åtgärdat och vi har väl inte tänkt på det så mycket, badkaret används ju inte lika ofta som duschen. Men sista veckorna har som sagt avrinningen i duschen blivit sämre. Är det möjligt att vi lyckats täppa till det själva på knappt ett år? Två vuxna som duschar varje dag eller tror ni att det är något skräp i rören. Det är ett sutteränghus knappt ett år gammalt. Man hör ju ibland att när byggjobbarna håller på med huset så är de inte så noga att sätta för avlopp tex. Och att det då ramlar ner en massa skräp. Men då borde vi väl ha märkt något tidigare, eller vad tror ni?
 
Vattenlåset behöver ju rensas med jämna mellanrum, gör det så blir det bra.
 
Hej ..det är förmodligen så att det kan finnas både hår och annat i golvbrunnen , det blir lätt så efter ett tag..
men dagens golvbrunnar är lätta att rensa så det klara ni säkert .
Ja , det hade visat sig meddetsamma om det varit från bygget...
Eti..
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Avloppet kollar jag över minst två gånger om året i mitt hus (vattenlåsen i handfat och brunnar).
 
Om huset är så nytt så rensa avloppen, för det spolas ner massor av skit när plattsättare och målare gör rent sina verktyg. Jag skulle vilja påstå att det borde tillhöra en egen punkt i slutbesiktningen att alla avlopp är renspolade och intyg på det.
 
Tre långhåriga tjejer här hemma så golvbrunnen i duschen måste rensas minst varannan månad annars blir det "fotbad" när man duschar. Om ni har eget vattenlås till tvättmaskinen så glöm inte heller att rensa den, här behövs det minst en gång om året.
 
Tack för era svar. Nu har vi gjort en djupdykning i duschavloppet, och jodå, där fanns det lite gott och blandat, urrk :x
 
  • Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.