Hej,

Vi har en inglasad, oisolerad altan uppe i sommarstugan.
Dessa är till för att dels skydda mot sol när man sitter där, men även för att hindra från insyn och solens slitande strålar. Möbler osv som står på altanen blir skadade av solen efter ett tag.
De vi har nu är utslitna.

Problemet är att alla persienner vi hittar är bestämda mått. Vi hade behövt måttbeställa själva för att få det att se snyggt ut. Men till ett vettigt pris.
Någon som har några tips? Det behöver inte vara några fancy saker, men tyget ska inte blekna (så det märks) de första 8-10 åren i alla fall.

Skickar med en bild som jag hittade på altanen, visar dock inte jättemycket av fönstrerna. Men ni förstår säkert :)

Mvh

Stefan
 
  • uterum.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker IKEAs träpersienner "Lupin" är fina. Vi hade dem i en lägenhet där sommarsolen gjorde att det blev stekhett inomhus. Kan förmodligen kapas (något)
 
Nyfniken skrev:
Jag tycker IKEAs träpersienner "Lupin" är fina. Vi hade dem i en lägenhet där sommarsolen gjorde att det blev stekhett inomhus. Kan förmodligen kapas (något)
Ja det hade varit snyggt. Men det är så stora fönsterpartier. Så man behöver flera per parti. Ska kolla på dem nästa gång vi är på Ikea. Kan fungera.

Mvh

Stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.