Ibland så fastnar man i tanken mycket pågrund av att man bor och lever i huset.
Vi har ett torp från början på 1900-talet och man kommer in i köket och från det går man in i ett rum som vi idag använder som vardagsrum / vilorum / gästrum. Jag skulle på nått sätt vilja göra båda rummen mer levande.
Bifogat finner ni en enkel ritning på före och efter.
Kom gärna med förslag och ändringar.
Ytan är totalt ca 40 kvm och måtten på ritningen är inte skalenligt.
1000-tack på förhand om någon har några tips och roliga ideer.
/Anja
 
Kankse jag var lite oltydlig om mitt önskemål. Det skulle vara kanon om någon har någon kommentar eller förslag på min ritning. Eller det kanske är så att detta är den bästa lösningen på planlösningen, då kanske man skulle byta jobb och satsa på att skapa nya planlösningar :)
Skämt å sido kom gärna med förslag och de får gärna vara lite udda
Tack på förhand
Bild2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tally, de flesta av oss fattar nog inte alls.

Där är en massa rektangulära, runda och elliptiska symboler på ritningarna,
som vi inte förstår.

Och mellan rummen är massa fyrkanter, som vi inte förstår.

Entré?

Så jag har egentligen bara en kommentar:
Det var en enorm köksbänk för ett litet torp!
 
inte ens skalenligt??? För guds skull, byt inte jobbet! :)
Ser att du planerar 2 styck matplatser och det är helt i onödan och dessutom dyrt, tycker jag. Utöka skafferiet - mycket bra idee!
gaia
 
Tack snäll för kommentarer och synpunkter. Kan förstå att det var mycket oklart. Jag har här gjort några förändringar samt satt in några mått för att klargöra. De cirklar och fyrkanter var möbler men självklart är de helt ointressant för andra än mig själv. Det var ju planlösningen och inget annat som var frågan. Men jag hoppas denna nya plan kanske kan vara enklare att förstå.
Före ny ritning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter ny ritning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej gaia,

tack för svar och kommentar. jag vill försöka skapa två delar då de rum vi har idag inte ger fullt utnyttjande och så vill jag komma bort från att komma rakt in i köket även om spis, diskbänk är i det rum man kommer in i först. Precis som du skriver så är de inte skalenliga, men detta hade jag skrivit i mitt första inlägg. Det var mer för att få idé om att flytta runt rummen utan att behöva flytta VA.
 
Jag förstår inte riktigt vad du säger?
Jag får det til latt du skriver att du vill flytta på köket, så att man inte kommer till köket från hallen, men u vill inte flytta på köksbänkarna elelr entrén? Man kan inte byta plats på två saker utan att bytap alts på dem.

Om du vill komma in i vardagsrummet från entrén utan att gå genom köket får du ju antingen flytta köket till vardagsrummet elerl ta upp en ytterdörr i vardagsrummet?

Men visst ser det vettigt ut att stänga korridoren vid skafferiet och öppna nedtill istället, då kommer ju öppna sisen bättre till sin rätt också. Dock förändrar det ju ingenting i det du verkar efterfråga, köket är ju fortfarande köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.