7579.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
7580.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
7583.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
7582.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bastu.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här ser det ut emd en liten snabb planlösning i paint. Först och främsthade jag tänkt flyta upp golvet till en jämn nivå. Men det jag funderar på är hur jag ska göra med en centralen där, jag har ingen vidare lust att flytta den och jag vet inte hur jag ska bygga bastuväggen så det blir snyggt. Nån som har några tips?
 
Lägg en lös trall på golvet så har du nytta av golvbrunnen också,,,
du får nog minska storleken på bastun för kablarna och centralen får du inte bygga in..
Jag skulle satt bastu väggen 1 meter in och haft den metern till kläder och skor handdukar och annat.
så är det problemet med centralen borta..
Bastun blir nog stor iaf..
Skall du ha en ved bastu.?
Eti..
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Golvbrunnen hade jag givetvis tänkt ha kvar fast jag flyter upp golvet, vill gärna lägga klinker. Jo precis elcentralen ska skiljas av med en vägg. men vet inte hur jag ska dra den väggen för att utnyttja ytan maximalt och göra det så snyggt som möjligt.
 
Nej hade tänkt ha elbastu. Det är 90cm till centrum om golvbrunnen. Så antingen får man hitta på nåt smart sätt att bygga väggarna eller så måste den vara utanför.
 
Vad sägs om det här? En dusch med fall mot befintlig golvbrunn och sen en L-formad vägg som delar av bastun och relax/klädhängardelen. Med en glasdörr får du in ljus från fönstret i bastun. Elcentralen behöver inte flyttas. Kom ihåg en ölkyl.



bastu.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänker jag efter så kanske det är bättre att sätta bänkarna mitt emot varande och aggregatet på murstocken. Då blir det lättare att byta till vedeldat om du ändrar dig. Orkar inte ändra bilden dock.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
ok tack för tipset ska mäta av och se om det är genomförbart :) Men det var rpecis sånna här tips jag var ute efter
 
Byt golvbrunn om du har tänkt lägga pengar på att nivellera in golvet. hur höga är upphöjnaderna i golvet?Kanske bättre
att gjuta...?Kom ihåg att du måste ha jordfelsbrytare om det är ett våtutrymme.
Skissen som pelpet gjort var ju bra..:)
/
M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.