Tjena.
Tänkte köpa ett kameraövervaknings system och undrar om någon rekomenderar något.
Jag har kollat runt lite och den finns ju massor.
Jag vill ha 4 kameror som kan spela in nattetid/dagtid.
De ska vara monterade utomhus, dock blir de nog under tak men de får tåla en del ändå.
Sen vill jag kunna koppla de till en tv så ifall tjejen är skeptisk till vem som ringer på mitt i natten går de att kolla vem som står där.

Hittade ett system som verkar bra, någon som har detta?
http://www.overvakningsbutiken.se/o...kningspaket/ekonomipaket/ekonomipaket-utomhus

Finns de bättre eller alternativt billigare så lyssnar jag.

MVH Johan
 
Intressant pris.
Vi ska sätta upp 4 nya kameror med samma funktioner på jobbet, vi betalar 62000:-
Det vi har nu kostar 25000:- då hackar det och bilderna är inte skarpa.
Tror man får vad man betalar för men det kanske räcker för det du vill se.

Hade vart kul att se en film snutt av den kameran
 
Ja frågan är hur bra bild kvalitet det är på dem.
 
Har också tittat på de där paketet, ser fram emot att du blir förste testpilot:)
Låter lite för billigt, men är ju en del pengar om man blir besviken
 
För huset/trädgården så tror jag inte de är några problem.
Förstår att de kostar mer när du ska ha de på ett företag.
Min sambos föräldrar har ett system för 2000 kr och du ser ju vad de för personer som knackar på dörren.
Jag ska mest ha de för att se om de kommer någon ohederlig person och plingar på för att reka stället.
Sen har de en avskräckande funktion med när de är kameror vid dörrar och garage :).
 
Det gick dessutom att uppgradera kameran till den bästa i analog modell (700 tv-rader?) där man även kan zooma.
Då kostade de 500 kr per kamera mer. Kan vara bra för den vid ytterdörren och den över trädgården. Så jag tror de blir de paket fast med 2 uppgraderade kameror och sen kunde man lägga till så man får längre kablar. Ska läsa runt lite och se om någon annan rekomenderar något liknande.
 
Jag tror att en enda axiskamera kostar mer än hela det paketet men tex 3304 är väldigt bra kameror. Men man måste ju ha en programvara till dem sen för att spela in också
 
Jag har precis betsällt ett paket med Avtech Ivs Dvr och fyra utomhuskameror, det motsvarar proffspaketet ifrån övervakningsbutiken fast jag har bytt ut en kamera mot en 3x optisk zoom.

Detta har jag beställt ifrån england och jag hamnade nog på ca 4000:- inkl frakt, men då har jag beställt detta till min bror som bor i London då de billigaste ställen jag hittade inte skicka till sverige, får nog hem detta någon gång vid påsk då min bror kommer hem då.

Jag ville ha Ivs modellen då jag kan få Pushvideo direkt i mobilen, samt att jag ska koppla in brandvarnare och någon magnetkontakt (det kan man på de billigare också tror jag).

Så kolla in några utländska butiker de kan vara halva priset jämfört med här.

Ska försöka lägga upp någon info när jag har fått hem grejerna.

På avtechs hemsida finns det någon demo site som du kan koppla upp dej emot några kameror och se kvaliten, funkar även ifrån mobil appen.
 
De låter bra. De jag kollade på har även de push video till iphonen eller ipaden. Jag skrev på papperna på huset igår så jag har 3 månader innan jag kan flytta in. Men lägg gärna upp lite info om ditt paket när du får de vid påsk.
Vad är de för sida du beställt på? MVH Johan
 
Förmedlar ett tips som jag kört nu ett tag och är väldigt nöjd. Får sms-larm när kameran känner av rörelse och då kan jag se allt material online via appen eller hemsidan, det lagras sju dagar sedan tas det bort (såvida jag inte sparar datan då). kör idag 4 kameror dock på två olika ställen.. kör sommarstugan och hemmet. hyr det stora paketet från evx https://www.evxab.com/56-startpaket-kom-igang-paket
 
Jag har en inomhus och en utomhuskamera från https://www.y-cam.com/
Fördel:Gratis molnlagring av rörelseaktiverad video i en vecka, helt OK app i telefonen eller via web att se på inspelningar och spara ner om det är intressant.
Bara 1280x720, men inte dålig bild. Larm och sånt vid rörelse i valfria zoner i bilden.

Köpte för en vecka sen en
http://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_193393.html
och det är en imponerande bildkvalitet för priset. Lite pill med att hitta rätt app och firmware till kameran. Spelar in på lokalt microSD med rörelseavkänning, spola tillbaka i appen. Bara via telefon, inte dator. All data sparas i kameran så tar nån kameran så är filmen borta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.