Jag har ärvt lite snickerimaskiner bla en kombinerad rikt och planhyvel, Luna H-31 som ska säljas.
Maskinen är lite använd och i mina ögon rätt fin, lite ytrost finns på bordet (förvarad i ett kallförråd senaste åren). Och lite kärlek behövs (smörjas)
Nån som vet vilket pris man kan ta för en sådan? Hittar ingen på blocket att jämföra med.
 
  • Gilla
andnir
  • Laddar…
Skulle säga, i fint skick, 8000-10000kr. Du kan jämnföra din med Mortens RPH330. När den finns på Blocket brukar den ligga ute för 6000-10000kr..
 
Brukar kosta 300kr inkl hemkörning.
Nej men ta en bild om du har möjlighet lättare att värdera då!
 
jackt skrev:
Skulle säga, i fint skick, 8000-10000kr. Du kan jämnföra din med Mortens RPH330. När den finns på Blocket brukar den ligga ute för 6000-10000kr..
Ojdå såpass mycket! Ska försöka ta en bild när jag är där nästa gång. Årgången är förmodligen nånstans i slutet av 80-talet/början på 90-talet.
 
Hittade en bild på nätet, borde vara din modell, 4d7aadc1d0c6e_gallery.jpg

Den är mycket lik denna Ejca, 2c8da061-9153-6b49-06b8-0674c9151890.jpg
Och det är en svensktillverkad, därav mitt uppskattning av priset..
 
jackt skrev:
Hittade en bild på nätet, borde vara din modell,
Och det är en svensktillverkad, därav mitt uppskattning av priset..
Japp en sån är det!
 
Hittade här http://www.klaravik.se/auction/product/hyvel/ Verkar som om utmatningsbordet är löstagbart. Kan det även vara som så att utmatnings bordet är även det höj och sänkbart. Eller så är det trasigt?

Jag har i alla fall inte sett just den modellen förut.

Pär
 
Precis så där får jag göra på min Emco MH30, man tar bort utmatningsbordet och sätter fast spånutsugen på ovansidan när man planhyvlar. På min är inte utmatningsbordet reglerbart, har bara en fast nivå. (Går säkert att fintjustera, har bara inte kommit på hur).

Jag tycker det är helt ok sätt att "jobba" på, tar 2-3 min att ändra från rikt- till planhyvling..

Prismässigt var jag ju inte helt fel ute, dock ser den där riktigt sliten ut.. :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.