Min granne vill att jag skall klippa häcken på hans sida
Häcken står i tomtgränsen Men jag klipper på min sida
Vill inte gå in på hans tomt och klippa på andra sidan
Hur skall jag göra
 
Är det din häck eller grannens?
 
Rent formellt tror jag inte att han kan tvinga dig att klippa den, oavsett vem som äger häcken.
 
Tror inte heller att han kan tvinga dig. Dock tror jag att han kan klippa bort det som kommer över på hans/hennes tomt själv.
 
Det som kommer in på sin tomt får han klippa men ej mer, tveksam att han kan tvinga dig
 
Korvgubbe
Det jag undrar är varför vill din granne att du ska klippa häcken på bägge sidor och varför du inte vill gå in på grannens tomt för att klippa?
 
Trevlig granne.......jag antar att du skrattade gott och sade att han var välkommen att skotta din uppfart i så fall? :)

Skämt åsido. Står häcken på din tomt? Vill han inte ha häck? ...utan hellre staket.....?
 
Detta är en av anledningarna till att jag planterat min häck 1 m in på min tomt, för att slippe ovanstående framtida problem. Din granne kan inte tvinga dig till att klippa häcken på hans sida. Men han skall bereda tid för dig att göra det, innan han klipper den själv.

//Anders
 
Vet ej vems häck det är Den var här när vi köpte huset Men tror att den är min
Vill inte gå in till grannen Har hört att det blir hemfridsbrott
Det enda jag vill veta
Kan han tvinga oss att gå in på hans tomt och klippa häcken
 
zimtuss skrev:
Vet ej vems häck det är Den var här när vi köpte huset Men tror att den är min
Vill inte gå in till grannen Har hört att det blir hemfridsbrott
Det enda jag vill veta
Kan han tvinga oss att gå in på hans tomt och klippa häcken
Du menar att du inte har pratat med grannen? Vad är då problemet, kanske är det så att grannen sköter häcken.
Hemfridsbrott blir det inte för att klippa en häck, så där kan du vara lugn.
 
Stod i tidningen Vi i villa för ett tag sedan. Den får väl alla som bor i villa ? Och svaret om han kan tvinga dig kan du läsa om ovan.
 
zimtuss skrev:
Vet ej vems häck det är Den var här när vi köpte huset Men tror att den är min
Vill inte gå in till grannen Har hört att det blir hemfridsbrott
Det enda jag vill veta
Kan han tvinga oss att gå in på hans tomt och klippa häcken
Jo men tjena, tror knappast att grannen tvingar dig att klippa för att sedan anmäla dig. Vill grannen inte ha dig där borde det inte finns något tvång om häckklippning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.