AnneFi
Jag kanske har världens sämsta tålamod men fick efter en vecka svar från det andra företaget som sålde samma inredning. Jag fick ett förslag utan prisuppgift och han tyckte inte att en ett skåp på skenor var bra utan tyckte snarare att vi skulle bygga på tre väggar. Blev uppmanad att ge respons på förslaget vilket jag gjorde och skickade med bilder på hur garderoben såg ut.
och sedan i onsdags helt dött.

jag vet att det inte är så jätte lång tid men kan man inte få ett svar om att man ska rita vidare ens en gång?

De flesta andra företagen jag varit i kontakt med med annat brukar höra av sig inom några timmar eller dygnet efter. Även om dom inte kunnat svara på frågan direkt så har jag fått svar att de ska återkomma.


Börjar bli beredd på att bygga det själv.
Sparade ju snålt nog alla lådskenor på byrån jag kastade så där sparade man in en 1000 lapp isåfall.

förstår bara inte hur jag ska kunna få ihop en garderob från golv till tak där inne för man kommer ju inte kunna komma åt att skruva den uppifrån eller underifrån och jag kan inte bygga den liggande för då kan jag inte resa den.

skulle jag skriva allt från sidan går ju inte heller det för där är ju ett valv in i garderoben och då kommer den inte på plats.

är jag dum och som inte kommer på en lösning eller?
 
AnneFi
Nu har jag iaf suttit och ritat på ett egen förslag med Ikeas stommar.
Får först bygga en sockel av MDF(vilken tjocklek?) och fylla utrymmet med lådor

två PAX 75 cm i bredd på var sida om väggen lämnar ett hål om 30 cm kvar i mitten.
funderar på att fylla upp detta med sånna här lådor om det är möjligt
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20110154/

får bygga in extra sidoväggar så att dammsugaren får ett eget fack och sedan sätta hyllor i utrymmet som bli kvar till höger.
Har letat efter nedfällbar klädstång att sätta själv i högra garderoben men vet inte vilken belastning man ska köra på.
Har hittat upp till 12 kg. Låter lite klent till jackor eller?
annars får det bli en extra stång på den vanliga för kortare jackor.
Vad tror ni?
garderobikea_zps48410851.png
 
Får man fråga vart du köpte din lampa på 3-bensstativet?

Sambon vill ha en likadan! :)
 
AnneFi
I Åstorp har Living Story. Gamla BOSSON eller Vinkingland utförsäljning emellan åt så jag har köpt den där innan jul för 750 kr (för att vara ärlig så tog de fel betalt i kassan så 600 kr) grossistpris är 3000kr enligt dom som jobbar där men jag vet inte vart man annars kan köpa.

Jag föll pladask. Ska bara hitta en plats för den :)
 
AnneFi
Jag kan ju faktiskt Hojta till om jag blir informerad om när nästa lagerutförsäljning är och har vi tur säljer dem den då med så kan jag kika ner och köpa den till er :)
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
AnneFi
Börjar närma sig att handla material till garderoberna.

Funderar på MDF 19 eller 16 mm
Finns ju också melaminbelagd spån.

Vad rekommenderas. Spånet slipper jag måla och kommer i rätt djup. Bara kapa på längden men samtidigt är håller det väl sämre till att spika, borra och såga i?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.