Hej!
Funderar på ett nytt larm för avskräckande syfte. Trådlöst. Har IP-telefoni hemma, men funderar om det finns system som kan kommunicera via internet och rina. Vi har rätt duktig radioskugga så jag tror nästan att IP-telefonin funkar bättre än GSM och kan den dessutom kommunicera via internet så blir det nog tillräckligt bra för min del.

Vad för system ska jag kika på? Några tips?
 
Verisure är trådlöst och stöder både GSM och Internet (via LAN).
 
Larmet verkar kalas, men vill slippa abonemang
 
BigR
Visonic Powermaster eller Powermax fixar biffen. Finns en del trådar om dom här på BH.
 
BigR skrev:
Visonic Powermaster eller Powermax fixar biffen. Finns en del trådar om dom här på BH.
Behöver man köpa till en powerlink då? kan viera lite funka som lika bra som en powelink?
r
 
Men om jag inte vill ha GSM, då kan jag inte kommunicera med larmet via en app tex? Tanken var att skippa GSM.
Har någon av Powermaster/max en ethernet port? Annars verkar ju en kabel larmet och anslutning till VeraLite funka? Känns roligare att köpa en Vera än en powerlink då jag kan använda den till annat? Om det nu funkar....
 
BigR
Om du väljer bort alla kommunikationstillval så blir det svårt att fjärrstyra larmet.
 
Har ju kvar telefon och internet på önskelistan :)
 
Man ska komma ihåg att IP inte funkar om tjuven bryter strömmen till villan innan han går in. Inte särskilt svårt då man bara behöver öppna fasadmätarskåpet och bryta. GSM är det enda som råder bot på detta.
 
Fast lina fungerar ju också. Och IP fungerar om man har UPS till nätverksprylarna.
 
Visst är det så. Jag tror dock att UPS inte hör till vanligheterna i egnahem. De som har fiber/IP telefoni har ju heller inte en fast lina med abonnemang, därav GSM lösningen.
 
Annars så finns abell security funkar att ringa upp över ip finns app sam web sida, finns övervakning av centralen vid tex strömbortfall etc finns utan abb eller med abb(tror abb kostar 29/mån) och då i går deras sms tjänst.

Jag är super nöjd. Svarar gärn på frågor
 
Abus Secvest IP, går helt på IP eller så kan man köpa till en GSM/PSTN-modul om man vill ha det också ...
Går att köpa från Europa duktigt mycket billigare än i Sverige. Möjlighet till kameror och styra eluttag. Det enda jag saknar till det är en lös knappsats att larma av/på med. Nu är det iPhone-app eller fjärrkontroll alt. deras låsmekanismer som även slår på larmet man får använda.

http://www.abus.com/eng/Security-at-Home/Alarm-systems/Secvest-IP-wireless-alarm-system
 
Redigerat:
M
larssaman skrev:
Man ska komma ihåg att IP inte funkar om tjuven bryter strömmen till villan innan han går in. Inte särskilt svårt då man bara behöver öppna fasadmätarskåpet och bryta. GSM är det enda som råder bot på detta.
Och GSM stör du ut med en störsändare för några hundralappar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.