Hej alla jag har planer på köpa en tvättmaskin
tänkte ställa den i facket som är till för diskmaskin.
facket är 60 cm brett och 60 djupt en 59,5 tvättmaskin bör passa in precis,
nu till frågan.
funkar det att ha en vanlig tvättmaskin där?
vibrerar inte tvättmaskiner så att tvättmaskinen slår i skåpsväggarna och ljudet kommer spridas
i hela huset?
är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Mvh patrik
 
Har ingen personlig erfarenhet men det är ganska vanligt ha så i andra europeiska länder så det borde funka ok.
 
problemet är att jag tror att jag får max 0-3mm spel på vardera sida kanske det är för lite
 
Vi hade så en kenwood kenny detfunkade utmärkt.
 
Och leva utan diskmaskin? Känns ju som ett själsligt självmord :x.

Kan du inte ha tvättmaskinen i badrummet som många andra? Det finns en mängd speciallösningar man kan ta till. Ido har ett tvättställ som är anpassat för att ställa en mindre tvättmaskin under. Smeg har en tvättmaskin med inbyggt handfat. Kenny har en toppmatad tvätt/tork. Candy har en 33 cm djup frontmatad maskin. Kanske någon av dessa funkar i ditt badrum.


7507016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

LBL14AZ.jpg
thumb.aspx?w=400&img=GOY_1050D-07S.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • LBL14AZ_1.jpg
En vän till mig hade så och det fungerade bra
 
Korvgubbe
Jag har bott i sådana lägenheter förr, och tror att det borde fungerar även i ditt fall.
Nu är det dels ett knippe år sedan, dels kontrollmätte jag aldrig men jag vill påstå att det var rätt tajt passning som gällde, definitivt inte mer än 1 cm glapp, så 0,5 borde fungera.

Det är väl bara att testa, vad är det värsta som kan hända?
 
Minns att vi satte in den i skåpet och satte nåt dämpmaterial längst sidorna, inga problem.
Många är rädda för å ha en tvättmaskin i köket eftersom det är där man lagar mat.

Men det funkar eftersom man inte står och sorterar något i köket utan bär in det och lägger i det lite försiktigt.
 
tack för alla svar
det blev en hoover 33cm djup placerad i badrumet
 
Skriv gärna en recension sen. En sån skulle passa hos svärföräldrarna också.
 
det ska jag göra
 
Har du hunnit bilda dig någon uppfattning om tvättmaskinen?
 
tycker att den fungerar mycket bra men det är min första så jag har inget att jämföra med
 
pelpet skrev:
Och leva utan diskmaskin? Känns ju som ett själsligt självmord :x.

Kan du inte ha tvättmaskinen i badrummet som många andra? Det finns en mängd speciallösningar man kan ta till. Ido har ett tvättställ som är anpassat för att ställa en mindre tvättmaskin under. Smeg har en tvättmaskin med inbyggt handfat. Kenny har en toppmatad tvätt/tork. Candy har en 33 cm djup frontmatad maskin. Kanske någon av dessa funkar i ditt badrum.


[bild]
[bild]
[bild]
Uppdaterad länk till tvättstället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.