Det är tyvärr fortfarande inte helt klart. Men här är en bild.

uploadfromtaptalk1359635399373.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Det var som!

Men visst har du rätt, båtjävlar byggs ju i trä...
 
Att de går troll i kakel branchen håller ja helt med om ! Men trägolv i badrum var nå nytt, riktigt snyggt !
 
Hur gör man med fall mot golvbrunn när man har trägolv? Är det spacklat under? Hur är brädorna fästa?
 
Skulle tippa på dusch karbin och lim, men är lika nyfiken jag ;)
 
Tack, kul att höra att ni gillar det, även om bilden hamnade på sniskan och kanske inte var den mest representativa :)

Golvet är flytspacklat i riktning från där bilden är tagen bort mot den bortersta väggen i bilden. Där borta finns en golvbrunn som ni kan se. Där borta är det så klart flytspacklat även från övriga håll.

Golvet är hel-limmat med Casco Proflex som är ett MS-Polymerlim. Nåtmassan är också den MS-Polymerbaserad så jag kände ingen oro kring att använda det limmet. Teak är klurigt att limma eftersom det är ett fett träslag och har därför först torkats av med T-röd och sedan primats med en speciell polyuretanprimer före limningen, avsedd just för ändamålet.

Över golvbrunner kommer ett badkar vad det lider.

Duschen kommer i hörnet bakom väggen bakom handfatet. Man ser en del av duschhörnet i golvet där i bilden.

Det är ingen dusch-kabin, utan två glasdörrar monterade på en rad av halv-glasblock så att dörrarna kan fällas hela vägen in utan att slå i blandare etc. Blandaren är en "continental" modell som är helt infällt i väggen, endast två vred sticker ut. Man behöver inte vända sig om för att justera vattenmängd eller temp. Man har blandaren snett framför sig och slang/duschhuvud bakom sig. Själv är jag jäkligt nöjd med det och smått stolt eftersom allt är egen design och eget arbete :)
 
Redigerat:
  • Gilla
roggabear
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.