Om några dagar anländer vårt nya IKEA-kök, närmare 150 kollin. Pga sjukdom kommer vi inte att kunna sätta igång förrän om ca 1 månad. Måste alltså förvara alla dessa paket någonstans, ryms inte inne i huset.
Tar köket skada av att förvaras i ett kall-garage?
Vet någon om köket kommer på pallar? Bör väl inte läggas direkt på det kalla(ev. fuktiga) betonggolvet?
Tacksam för tips av någon som förstår sig på...
 
Jag skulle _inte_ lägga köket utomhus. Det är alltid fuktigt och spånplattor är mästare på att suga i sig vatten. Stapla inomhus är mitt råd. Vi fick inte vårt kök på pall utan de bar in det paket för paket.
 
Jag förvarande mina paket i mitt kallgarage, dock hade jag ett element på därinne för att kunna hålla runt 10-12 grader. En del av mina grejer kom på pall men alla stommar och luckor var lösa paket. Jag la ut några meter 40x40 regel på golvet och la sedan paketen ovanpå dem. Att ha paketen direkt på golvet tror jag inte är så bra.
Mina paket låg i tre veckor utan att ta nån skada.
 
tror inte heller det är någon fara om man har torrt i garaget, däremot om man har massiva luckor kanske det inte är så bra att ha dom i kallt garage och sen pang in i värmen...

 
Har du ingen möjlighet att begära senarelagd leverans? Det kostar ju inget att ringa till IKEA och kolla med dem.

/alacs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.