Har Vallsjöhus totalentrepenad? Hur arbetar de i annat fall? Vi bor i Norrköping och vill bygga hus med totalentrepenad, vilka husleverntörer har det i vårt område?


Må så gott//
Baggio
 
Tjenare! Bor också i Norrköping och ska precis dra igång vårt Vallsjöhusbygge i Ö Svärtinge. Vallsjöhus kör inte med totalentreprenad. Du skriver kontrakt med alla entreprenörer separat men detta sköts via Vallsjöhus. Om du PM:ar mig så kan du få mitt mobilnummer om du har några fler frågor!

 
Tusen tack för din hjälpsamhet, men vi har inte kommit längre än att vi åker runt och pratar med de husleverantörer som vi tror håller sig inom vår prisklass. Vi har varit hos Hjältevadshus, Värsåsvillan och Modulenthus hitills. De vi funderar lite på är just Vallsjöhus och Lb-hus.

Ska ni bygga ett hus som finns i deras katalog eller blir det ett eget-ritat?
Har du lust att skriva hur stort ert hus är och vilka stora tillval ( ex. garage, putsfasad) ni gjort samt vad kalas går på. (utan tomt men med grunden)


Tack på förhand
Baggio

( Jag antecknar ditt namn här på forumet ifall Vallsjöhus blir allvar för vår del) :)
 
Vi bygger ett egetritat soutterränghus på 90 + 90 kvm. De större tillvalen som vi gjort är bla annan frånluftsvärmepump (Comfortzone CE 50), gjutet mellanbjälklag med golvvärme, täljstenskamin (contura 660T), egetritat ballingslövkök osv osv.

När vi jämförde priser på samma hus från Vittjärvshus och Myresjöhus så låg Vallsjöhus minst 200 000:- billigare i priset.

Du har ett PM med mer info!! ;)
 
Ska man vara riktigt noggran så äger nog Tom 51 % av Vallsjöhus så han skulle nog kunna definieras som "chiifen"!! :) ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.