Mikael_L
Jag har nog haft denna bugg rätt länge, har bara inte idats anmärka på det.

Men om jag idag gör en sökning på forumet t.ex. med sökord "gipsskiva".
Då kommer ordet "gipsskiva" vara markerat i de trådar jag läser ur träffresultatet.

Men sen är ordet "gipsskiva" markerat i all text jag läser på forumet framöver. Till att jag söker på ett nytt ord.
Jag har i alla fall uppfattat att det är så felet uppträder för mig.

Är det någon annan som upplever samma?
 
Det låter underligt. När man gör en sökning på gipsskiva så appendas ?hightlight=gipsskiva till alla url-er i sökresultatet.

Det gör att den sidan man kommer till sätter en kaka som heter vbseo_highlight och som innehåller just order gipsskiva. Sedan redirectar sidan till trådurlen utan ?hightlight=gipsskiva appendat.

Den sidan tar sedan och läser kakan, deleatar den och markerar alla sökresultat.

Något som är underligt i sammanhanget är att kakans path är olika olika gånger kakan hanteras. Det _borde_ fungera ändå, men det kan ju vara så att något uppför sig underligt.

Vilken webbläsare använder du? Vilket Operativsystem? Och har du några plugins installerade?
 
Mikael_L
Ja det är lite märkligt, och beter sig tydligen inte riktigt som jag beskrev.
Jag provade att söka på gipsskiva och kollade sen denna tråd, men inga markeringar. Mystiskt.
Men sen såg jag i en annan tråd att det var en tidigare sökning under dagen - sökord "mockfjärds" - som var klistrat nu.

Så det är inte alla sökningar som får sökordet att fastna.

Nåja, jag störs inte speciellt hårt av det, så vi kan ju först se om det finns andra som lider av problemet.
Du kan annars lägga det riktigt långt ner i todo-listan. Typ efter "analysera navelluddet" och "lära sig jonglera med 4 bollar". :D

Jag kör en gammal K-märkt firefox, 5.0.1 och med tilläggen simple adblock samt noscript.
Men du har ju lyckats övertala mig att tillåta script (i noscript) och istället stoppa flash, därav tillägget "simple adblock".
Win XP
 
Jag har för mig att det här ska fungera även i det tröskverket (varför inte 3.6 eller 10 eller någon lite mer standard-version? :p ), om du orkar får du gärna prova:

Högerklicka någonstanns på sidan, välj View page info.
Klicka på fliken security
Klicka på knappen view cookies
I sökfältet längst upp skriv highlight
Finns det några kakor där som är relaterade till byggahus?
 
Mikael_L
Ja varför glömde jag bort detta? :surprised:

cookie.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jag kan i vilket fall meddela att jag numera surfar med Java - ON + "Simple adblock" för att stoppa flash.
Och ja, det går rätt hyggligt. ;)
Jag nämner det då du några ggr påpekat åt mig att prova så.

Och så kan jag passa på och fråga om du har någon koll och/eller åsikt, om det finns några bättre versioner av firefox, än andra.
Jag drog just igång en ny dator här hemma, och kastade in firefox 9 i den på prov/lite kul.
Sen har jag någon nästan helt ny i en annan, dvs typ version 11-13 eller var vi ligger nu. Ja det är kanske t.o.m ännu högre nummer, då mozilla-teamet verkligen har sprutat ut nya versioner de senaste 2 åren.

Men den jag sitter och skriver just detta på sitter alltså fortfarande fast i gamla 5.0.1 ...

Jag funderar på om jag kanske borde uppdatera alla de olika datorerna till en och samma version...
 
Där står det ju i klartext varför det inte funkar, den highlightar order till sessionens slut. Jag ska se ifall det går att manuellt slå ihjäl kakan. :)

Angående Firefoxversion så skulle jag säga att antingen den senaste eller eller ESR-version. De vanliga versionerna byts ut ungefär en gång var 6:e vecka medan ESR-versionerna bara byts ut en gång om året. (De får dock löpande säkerhetspatchar.)
Anledningen är att få med säkerhetspatchar, både i själva webbläsaren, men också i de säkerhetsstandarder som webbläsaren använder.
Plus naturligtvis alla buggfixar och hastighetesfixar som kommer med i senare versioner. För mig som sitter på Linux så är tex senaste Firefox flera gånger så snabb som 3.6 som jag satt med tills den blev EOL.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.