Hej,
Har någon sett någon boxer med dubbla tuners utan HD inspelning ?
Jag var dum nog att köpa en Pioneer plasma tv med inbyggd boxer i tunerdelen samt en smidig DVD brännare med HD...
Tyvärr har det visat sig att jag måste ha TV'n på (!) för att kunna spela in ett program.
Dessutom är det bara en tunerdel i TV'n men det var jag medveten om när jag köpte den.

Så nu är jag på jakt på en boxer med dubbla tuners...
Några tipps ?

 
Du menar alltså en box med dubbla utgångar och oberoende tuners?

Nix en sån drömmer jag också om
 
Hej!

Jag vet att Force har boxar med dubbla tuner och hårddiskinspelning för satelit, och att de skulle släppa samma box fast för Boxer, men jag vet inte om de gjort det än.

/Jonas
 
Reelbox verkar vara ett OTROLIGT tilltalande alternativ, för mig ... Snygg är den oxå ;)
 
Tyvärr har det visat sig att jag måste ha TV'n på (!) för att kunna spela in ett program.
Ursäkta en dum fråga; har du kollat kopplingarna mellan enheterna? Hade liknande problem med en Philips DVD-inspelare (fast utan HD) och en Boxerlåda (förstås bara en tuner). Jag följde bruksanvisningens koppling och då kunde jag bara spela in när TV:n var påslagen. Sen ändrade jag efter eget huvud ::) och då funkade det.

Antar att du också är ute efter att kunna spela in och titta på annat program samtidigt, en möjlighet som "försvann" med satelliter och boxrar men som gick bra innan med videons hjälp. Hemma löser vi det genom att ha både boxer o satellit (dyrt, javisst men vad gör man när man är ensam sportfåne), annars kanske Tvilling-kort kan vara alternativ?

/me
 
Finns ju splitters också som "splittrar" kortet till flera boxar också
 
Å så finns ju boxen me stort B..= DREAMBOX ! ;)
 
Jepp men inte ens den klarar att mata ut två tv-signaler samtidigt analogt
 
Japp, jag är tyvärr helt säker på detta...
Iochmed att jag stänger av TV'n (där boxer kortet sitter) passerar ingen signal vidare till min DVD spelare med HD.
Jag var medveten om att jag inte skulle kunna spela in ett program medans jag tittade på ett annat men var tyvärr helt övertygad om att jag skulle kunna spela in program när jag inte var hemma.
Boxer tekniken är ju fantastisk (OBS djup ironi)...


Kjell G skrev:
Ursäkta en dum fråga; har du kollat kopplingarna mellan enheterna? Hade liknande problem med en Philips DVD-inspelare (fast utan HD) och en Boxerlåda (förstås bara en tuner). Jag följde bruksanvisningens koppling och då kunde jag bara spela in när TV:n var påslagen. Sen ändrade jag efter eget huvud ::) och då funkade det.

Antar att du också är ute efter att kunna spela in och titta på annat program samtidigt, en möjlighet som "försvann" med satelliter och boxrar men som gick bra innan med videons hjälp. Hemma löser vi det genom att ha både boxer o satellit (dyrt, javisst men vad gör man när man är ensam sportfåne), annars kanske Tvilling-kort kan vara alternativ?

/me
 
Tjaa men jag har bara en Boxer och är mest intresserar av en lösning för boxer...
Kommer troligen inte att blanda satellit med boxer eller kabel tv..

mrbond_2002 skrev:
Å så finns ju boxen me stort B..= DREAMBOX ! ;)
 
En Card Splitter verkar idealiskt !
Finns det någon som har personlig erfarenhet av en sådan lösning ?


mats_o skrev:
Finns ju splitters också som "splittrar" kortet till flera boxar också
 
Sälj DVD/HD:n och köp en ny med inbyggd digital-TV-tuner, flera sådana är på väg in på marknaden. Alternativet är att skaffa en separat box, men det strular till det betydligt t ex med programmering/kanalbyte.

Sätt boxer-kortet i den nya DVD:n (eller boxen), då kan du spela in alla kanaler inkl betalkanalerna och samtidigt titta på andra gratiskanaler (genom tv:ns digitalmottagare). Behöver du titta på en betal-kanal, välj DVD:n som programkälla. Alternativ till detta om du behöver spela in en betal-kanal och samtidigt titta på en annan betal-kanal är att skaffa ett betalkort till, tvillingkort eller mha "card-sharing".

Ja, jag tycker också att boxer-upplägget med ett kort/abonnemang per låda är helt värdelöst, men bilden är iallafall bra...  :)
 
Jag har erfarenhet av cardsplitter, för mig funkar det perfekt för för vissa inte alls.
Beror helt på vad man har för mottagare, de kan "krocka" med varann
 
Vilken/vilka boxers har du ?
Splitter lockar naturligtvis extra eftersom det skulle lösa problematiken med flera tv-apparater i huset.

citactiva skrev:
Jag har erfarenhet av cardsplitter, för mig funkar det perfekt för för vissa inte alls.
Beror helt på vad man har för mottagare, de kan "krocka" med varann
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.