Jag lade en laminatgolv som inte blev riktigt bra, på ett par ställen svajade golvet. Jag har nu tagit bort golvet och upptäckt att golvet hade "gropar" på dessa ställen, över 5 mm djupa. I övrigt så är golvet jämnt. Eftersom jag inte har hållit på med flytspackel förut, och eftersom det är begränsat till ett par små ställen tänkte jag att jag kunde skära ut en bit foam och lägga där istället så att det blir dubbelt med foam och därmed få bort ojämnheten. Skulle det fungera?
 
Jovars, men det kanske är bättre om du lägger dit nåt lite styvare. Typ några lager papp eller en tunn masonit, eftersom foam trycks ihop. Eller så spacklar du bara groparna, med husfix, golvspackel eller liknande. Hade en sänka vid balkongdörren (ca 1 m2, 10 mm djup) som jag ordnade med golvspackel.
 
Nej, det blir inget bra! Flytspackel är enklast och blir bäst, annars bitar/remsor av lumppapp!
 
Lumppapp låter som bästa valet för mig. Såg att det fanns på biltema, men det måste väl finnas på vanliga byggvaruhus också (k-rauta är närmast för mig)?
 
Jo, det ska finnas på alla vanliga byggvaruhus. En kompis la lager av lumppapp under linoleumplattor för att jämna ut, det blev okej men sviktar fortfarande en del.
 
Du behöver inte vara rädd för flytspackel. Är det bara smågropar så är det inte alls svårt. Tycker inte ens jag, som hatar allt vad spackel och målning heter... Se bara till att ha en rejält bred spackel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.