Hej!

Har fått offert för inläggnad av våtrumsmatta på golv o väggar. Badrum =10.4m2 golvyta. Ett inner hörn, 2 st golvbrunnar. Inklädnad av två fönstersmygar.

Underarbetet är klart med fallspackling och gips på väggar.
Vi har fått ett pris på detta på 27500:- varav arbetskostnad 16500:-

Vill vi ha fallspacklingen oxå så är det ca 11000 ytterligare för det. Varav arbetskostnad ca 3500:-

Vad säger ni? Är det en vettig offert? Vi funderar på att lägga in allt själva annars. Sparar halva arbetskostnaden= ca 8500:- (rotavdrag).
(Vi är rätt händiga, har gjort utbyggnaden själva, kaklar, bygger kök, drar vatten o avlopp etc. Men vi har aldrig lagt in någon våtrumsmatta)

Hoppas på MYCKET synpunkter :)
 
Betalade ca 625kr/kvm yta exkl rot. Det var för knappt 1 år sedan. Tycker mig vara händig och gör det mesta själv men den lilla slant jag hade sparat var inte värd mödan och osäkerheten att ev. få en läcka i badrummet och ett sämre resultat. Jag gjorde underarbetet själv.
 
Vi fick offert på ca 28tkr för 7,5kvm badrum. Matta på väggar/golv, 2 brunnar.
Då ingick att firman själva spacklade upp skivorna.

Just att sätta in matta hade jag inte gett mig på även om jag anser mig själv vara övre skiktet av hemmapulare. :)

/Thomas
 
Tack så mycket för att ni delade med er av era offerter :) Låter som att våran ligger lite i överkant ändå tycker jag.
Med fallspackling ville ju vår firma ha nästan 40 000. Totalt antal kvadratmeter räknat golv o väggar är det ca 40m2.

-JC- fallspacklade du själv? :)
 
50talshusBlg skrev:
Tack så mycket för att ni delade med er av era offerter :) Låter som att våran ligger lite i överkant ändå tycker jag.
Med fallspackling ville ju vår firma ha nästan 40 000. Totalt antal kvadratmeter räknat golv o väggar är det ca 40m2.

-JC- fallspacklade du själv? :)
Jag använde MDF skiva med färdigt fall. Mycket smidig lösning som sparar tid.:)
 
  • Gilla
50talshusBlg
  • Laddar…
-JC- skrev:
Jag använde MDF skiva med färdigt fall. Mycket smidig lösning som sparar tid.:)
Åhh, låter mycket praktiskt, vart kan man få tag på det? O funkar det om man har två fall i badrummet?
 
MDF skiva med fall? Menar du inte spånskiva?

50talshusBlg, Antar att du ska ha dusch och badkar? Ta då hela rummets fall med hjälp av spånplatta mot duschen och endast flytspacklat, lokalt fall, mot badkarsavloppet..
 
Nej, skivan var i MDF. Jag beställde via Mockfjärds snickarservice. 22 mm MDF skiva med fall som fräses efter egen ritning med placering av brunnen. Blev väldigt fin yta mot mattan:)
 
Swappe skrev:
MDF skiva med fall? Menar du inte spånskiva?

50talshusBlg, Antar att du ska ha dusch och badkar? Ta då hela rummets fall med hjälp av spånplatta mot duschen och endast flytspacklat, lokalt fall, mot badkarsavloppet..
Hej,
Duschen kommer att placeras i ett hörn och så vill jag "mura" upp en vägg i glasmosaik och så blir det troligen en glasdörr på den öppna delen istället för duschdraperi. Då känns det dumt att göra badrummets hela fall mot duschen. Dessutom är duschen placerad direkt innanför dörren till badrummet :( så jag vill inte att allt fall skall luta ditåt...
Duschens placering främst pga lutande tak...
Jag tror vi spacklar ett lokalt fall i själva duschen och försäker få tag på spånplatta alt MDF till resten av rummet... Fler tips på köpställen uppskattas. :D
Jag håller just nu på o kollar med GIS om det kan vara nåt.

MVH/ A-K
 
Föresten,,, GIS och Mockfjärds snickarservice. Det är väl två olika? Eller är det samma?

Jag hade fått svar från GIS nu och de säger att de gör som störst 1800x2400 mm. O vårt badrum är ca 3,3 * 3,4m :(
 
Nu är fallet inköppt av GIS i mockfjärd :) Det blev två st skivor som jag hoppas ska gå att lägga så det blir bra fall i badrummet. :) Ett fall mot duschen och ett fall mot badkarsavloppet. :D

TACK för tipsen :)
 
Vi lejde in för golvmattan, väggmattan satte vi upp själva, sedan kom mattläggaren och svetsade väggmattans fogar.
 
väggmattan ska väl inte ha några fogar / svetsar?
kör inte "alla" med H-metoden numera? Alltså att man rullar på väggen och fyller med bård
 
Jag har precis fått en offert för ett badrum på ca 3,5 kvadrat och då ingår spackling av väggar, flytning av fall samt uppsättning av väggar och golv med en "standard matta". Total kostand för detta efter ROT är ca 18 500:- Då du har nästan 3 gånger så stort badrum men ändå bara 10' dyrare offert så låter det som ett ganska bra pris.
 
Ja, det lutar åt att vi kommer att acceptera denna offert. Vi kommer fixa allt underjobb själva så de sätter bara själva ytskiktet dvs matta på golv och vägg. Tror inte vi sparar så mkt på att fixa det själva ändå med tanke på att vi måste fixa en del verktyg och så tiden det tar att sätta sig in i hur det skall göras och sen själva görandet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.