Får ny servicebil nästa vecka, en Caddy. Helt tom i skåpet men måste ha plats för diverse verktyg och förbr. material (vent service/plåtslagarprylar).

Hade tänkt mig en eller ett par stora lådor plus en mindre bärbar verktygsväska att ta med sig.

Tips på nått stabilt och hållbart med många fack? Trä? Plast? Alu?
Vad har ni i era bilar, ni som är i servicebranchen? :)
 
Kolla blocket, när firmabilar byts in brukar killarna som monterar ur verkstadsinredningen lägga upp den
på blocket för en mindre summa.
 
  • Gilla
Bortkommen
  • Laddar…
Jag tänkte mig ingen fast monterad inredning förrutom släta verktygstavlor på båda sidorna om man känner för att hänga upp lite krokar. Tavlorna upptar ju ingen värdefull plats i bilen tänkte jag.

Verktyg och förbrukningsvaror tänkte jag förvara i ett par lite större förvaribgslådor som är bara att kasta ur bilen om man ska frakta något stort. Det är dessa lådor jag behöver tips om :)
 
Hammarplast har lådor av bra kvalité i alla möjliga storlekar. Annars känns det som man kan knalla in lite varstans och hitta lämpliga lådor. T ex Bauhaus, Biltema, Jula, Maxi m.fl.

Vill man ha det lite "finare" så kan man kolla på lådor från DeWalt, Festool/Tanos och Bosch.
 
Fastspända lådor menar jag !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.