undine
Hej!

Jag och sambo har tänkt tillverka vår dubbelsäng själva eftersom vi inte hittar någon säng som uppfyller våra krav på hur en säng ska se ut. Det närmsta vi kommit är bilden nedan men den har ändå flera egenskaper som gör att vi inte vill köpa den. Och då får man göra sin egen säng. Vi vill ge den ett indiskt utseende med himmelsäng och någon typ av tjocka bjälkar/pelare. Exakt hur den ska se ut vet vi inte och är inte så superviktigt, men jag vill så mycket som möjligt gå efter denna typ:

2012-07-18-18.27.53.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dock är det nog svårt att göra alla snirkliga detaljer själv och jag har inget emot tjockare "pelare" eller va man kallar det.

Jag har googlat runt lite kring var man kan köpa pelare och om det kanske finns färdiga med snirkliga mönster eller på något sätt finare än vanliga enkla raka träbjälkar. Lite svårt att förklara, hoppas ni förstår lite vad jag är ute efter.

Min fråga är var man får tag på sådana här bjälkar/pelare att ha vid sidorna på sängen. Och om det finns färdiga tjusigt svarvade bjälkar som man själv bygger med. Någon som vet?

Tack tack!

Hälsar
Emelie
 
Redigerat:
Ta kontakt med en trappesnekker, de har eller lager tillsvarende stolper for støtte til trappevekslinger.

Hilsen carl
 
Traska ner till närmaste bygghandel. De har garanterat stolpar avsedda för tex verandor. Inte så snirkliga men svarvade med lite mönster.

/Magnus
 
  • Gilla
undine
  • Laddar…
Hej! I vilken affär finns denna säng?
 
undine
IsabellaP skrev:
Hej! I vilken affär finns denna säng?
Den fanns på Indo Möbler. Sängen är dock såld och den fysiska butiken är nerlagd men jag tror någon form av aktivitet finns kvar. Kontaktuppgifter: http://store.indomobler.se/kontakt-2/
 
makervall skrev:
Traska ner till närmaste bygghandel. De har garanterat stolpar avsedda för tex verandor. Inte så snirkliga men svarvade med lite mönster.

/Magnus
Köp inte tryckimpregnerat om du ska ha det i sovrummet!
/B
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.