larsbj skrev:
En granne borrade ny vattenbrunn i somras det kostade 22000kr efter rot för 100m inkl sprängning för bättre flöde men kanske bara 2m foderrör
Har för mig att det alltid ska vara 6 meter foder rör och ska man ha brunnen till en vp tillkommer slang och sprit.
 
Jag borrade 200m i sommras. Fick tips om att borrfirmorna oftast har det lite lugnare under sommaren. Tog in ett antal offerter och det skilde över 20kkr mellan den dyraste och den vi valde. Gick på drygt 50kkr i slutändan.
 
mstrand skrev:
Jag borrade 200m i sommras. Fick tips om att borrfirmorna oftast har det lite lugnare under sommaren. Tog in ett antal offerter och det skilde över 20kkr mellan den dyraste och den vi valde. Gick på drygt 50kkr i slutändan.
Vad fick du för 50 000 mer än 200 meters borrhål? Ingick x meter foderrör, kollektorslang, brinevätska, indragning till värmepumpen mm?
 
smurfen72 skrev:
Har för mig att det alltid ska vara 6 meter foder rör och ska man ha brunnen till en vp tillkommer slang och sprit.
Minst 6m på energibrunn och minst 3m på dricksvatten.
 
Låter helt bakvänt foder rör sätter man delvis för att förhindra ytvatten att komma in i brunnen och det vill man inte ha i en dricksbrunn så jag trodde det var viktigare med foder rör där men tydligen inte.
 
Hålta skrev:
Vad fick du för 50 000 mer än 200 meters borrhål? Ingick x meter foderrör, kollektorslang, brinevätska, indragning till värmepumpen mm?
6m foderrör, kollektorslang, brinevätska, indragning till värmepumpen ( hade förberett rör i plattan). 201m totalt varav 198m aktivt. Nybygge, så ingen rot inblandad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.