Jag tillhör dom som föredrar den "gamla hederliga vita" färgen på t.ex trendserien. Passar bra till lackfärgen på lister etc. etc.
Nu undrar jag om Schneider håller på att fasa ut den helt?
 
E-vitt har jag inte sett hos grossarna på typ 5-6 år, men det kanske inte är den gamla gulvita färgen du menar?
 
Hos grossist kan det stämma, men hos de som säljer till oss vanliga dödliga har den funnits.
Antar att det är svar på frågan dock.
 
Jag skulle säga att polaritet varit standard även på byggvaruhus och Claes Ohlson ganska länge. Den europavita ser i mina ögon väldigt gammal ut.
 
Jag får jämföra lite färger och återkomma :|
 
E-vit ser ut som en vit färg som varit i ett hem med kedjerökare. Typ.
Polarvit är den färg som t.ex. Trend har just nu och ELKO RS.
ELJO Exxact är däremot "kritvit". Typ.

Jag tror att Jonas_loof skapar lite förrvirring genom att nämna E-vit (som var den färgen Trend hade från början, byttes i början av 2000-talet?). Trend som du pratar om är som sagt Polarvit, vilket deras nya serie Exxact inte är. Det brukar vara den skillnaden som det diskuteras kring.

Edit: Ja och för att besvara frågan. Ja, Trend är tänkt att fasas ut efter nu ca. 26 år och istället ersättas av deras nya, mycket större serie Exxact.

//Patrik
 
Redigerat:
Ok, jag trodde att Trend och Exxact båda numera var samma kritvita. Vill även i fortsättningen ha elinstallationer som går med den klassiska standardfärgen på lister och dylikt (S0502-Y).
 
Jaha, nej så är det inte. Trend är oförändrad. :)

//Patrik
 
Härligt! Tack för svar.
 
Jag har några riktigt gamla Trend-ramar och insatser liggande som är E-vit kulör. De är betydligt vitare än dagens Trendfärg polarvit, S 0502-Y. Vitare än S 0500-N. Trodde E-vit stod för "Extravit" men det var väl fel, då.:)
 
  • Gilla
pim5
  • Laddar…
E vit = Europa vit
 
led-zep skrev:
E vit = Europa vit
OK, men är Europavit mycket vitare än polarvit eller har jag detaljer i en tredje vit kulör?
 
Johan Gunverth skrev:
OK, men är Europavit mycket vitare än polarvit eller har jag detaljer i en tredje vit kulör?
Polarvit är vitare än E vit.
 
led-zep skrev:
Polarvit är vitare än E vit.
Aha! Då har jag några specialare med andra ord. :)
 
Johan Gunverth skrev:
Aha! Då har jag några specialare med andra ord. :)
Är du säker på att du har Trend då? Tydligen ska det finnas en serie på Biltema så är snarlik Trend. Det kan inte vara en sån du har?

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.