Bauhaus har skjutdörrar till bra pris av märket "Regalux"
Är det någon som kikat på dem eller har någon erfarenhet av dem?
Är priset enbart för dörrarna eller ingår även skenor och beslag?
 
  • regalux.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har skjutdörrar från bauhaus, men inte det märket. Kolla hur de ser ut på underskenan. En skena med en räls som sticket upp och som dörren rullar på är mycket lättare att göra rent än ett spår som går ner i skenan. Av någon anledning samlas allt möjligt dam och skit där...

Jag är nöjda med mina. (med räls-skena.)

Mvh,
Andreas
 
Snailman
Är det någon som vet något om dessa skjutdörrar? (regalux)

är det hjul både uppe och nere?
är det stålprofil eller aluminium?

Om det är någon som köpt eller tittat på dem i butik?
 
Jag kände på dom för ett tagsedan. Dem kändes smäckiga och veka. Ungefär som IKEAS skjutdörrar.
 
Snailman
okej, får se när jag har vägarna förbi, kollade på lumis billigaste (stål) och de var väldigt svajiga, pax var stadigare tyckte jag... ikeas var för länge sedan jag provade, men de har väl bara garderober med skjutdörrar inga lösa skjutdörrar.

skånska byggvaror har ju inga hjul upptill på sina dörrar (åtminstone på london, den enda modellen med någotsånär stor spegel)
 
Snailman
Har kollat på dem nu, de var ganska veka, profilerna var i lackad plåt, så även golvskenan (i utställningen så satt det en golvskena i aluminium men golvskenan i paketen var av stålplåt! verkade sitta hjul även mot takskenan.

Men de var för enkla för min smak, bauhaus har även ett par dyrare sorter men de var överprissatta jämfört med alternativen. kommer att köpa en sort som har alla profiler och skenor i aluminium och har hjul både uppe och nere
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.