Hejsan!
Nån som har byggt ett eller vet nån som har byggt ett Älvsbyhus modell Tyr i närheten av Dalarna. Finns det ett visningshus?
Funderar på att bygga just den modellen men skulle vilja
se ett inifrån.
Lämna gärna kommentarer om era erfarenheter och hus från Älvsbyhus.

// Erik
 
Hej!
Ok. Hur lång tid dröjer det då?

// Erik
 
Var i Ludvika skall ni bygga när ni inte får välja färg på takpannorna själva? ???

Jag funderar på att bygga på Laggarudden.
 
Hur stora är tomterna på Nyponstigen?
 
Låt oss få veta hur det går.
Hur mycket fick ni ge för tomten?
 
Hej igen!
Har ni gjort några tillval på huset eller har ni
tagit allt som är standard?
Har ni varit och tittat på något Älvsbyhus?

Vi funderar på att göra en mellanvägg mellan kök
och vardagsrum, men det får vi väl göra själva på plats.

// Erik
 
braggan skrev:
Hej,

Här fick vi inte ha svart tak och nu väntar vi på att Ä-hus går med på att leverera huset med bruna takpannor. Det borde inte vara stora problem tycker man men vi har väntat i 10 dagar och har inte fått svar från dem än.
Prova med att kontakta "Rich710" här på forumet, vad jag minns har han haft ett motsvarande problem och fått Älvsbyhus att leverera annan färg på takpannorna.
Han kan säkert hjälpa till med attackvägar...

Du kan också läsa om hans erfarenheter på www.rich.nu
 
Jag kan svara här i tråden, det går att få annan färg på takpannorna än de 2 standarderna, men i vårt fall så är det Säljaren som fixar det med Benders utan Älsvsbyhus vetskap, typ att när Älvsbyhus lagt en order till Benders om att leverera svarta takpannor tyill ett hus, så ringer säljaren upp Benders och byter tex till bruna vilket går bra eftersom det inte är någon priskkillnad.
 
Hej igen!
Vi ska bygga i Borlänge.
Jag har varit in i en vinkel villa som de bygger här i Borlänge och jag tyckte att det var lite för öppet mellan kök/ vardagsrum, därav tänker vi nog sätta upp en mellanvägg. Modulerna är ganska lika så vi har fått en liten bild av hur det skulle komma att se ut.
Köket och vardagsrummet skulle bli exakt lika som på vinkelvillan.

// Erik
 
Hej!
För 2 år sedan byggde vi vårat Älvsbyhus.
Vi valde att bygga "Mimer".
Jag är jättenöjd med Älvsbyhus.
När vårat hus kom på plats hade vi aldrig varit inne i ett Älvsbyhus och jag kan tala om att det inte var en besvikelse!!!
Bara det att man fick flytta in 4 veckor efter att huset kommit på plats var helt underbart...
En annan fördel är att jag upplever att golven är varma trots att vi inte har någon golvvärme!!!
JUst nu väntar vi på att 2-års besiktningen ska göras...
Lycka till med byggandet!
*Sandra*
 
Hej igen Bygg_bo och ni andra oxå givetvis
Fönstren är pivothängda, har dock glömt att kolla ovanvåningen, skall göra det imorgon och takpannorna levereras nog inte förrän nästa vecka, men jag hoppas verkligen för säljarens egen skull att det är gråa pannor i paketen ;o)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.