Hej,
Är det någon som känner till och har erfarenhet av någon byggfirma som kan ta på sig ett nybygge i Sthlm, som man dessutom kan lita på?!

Det finns tusen olika byggfirmor, så man vet inte var man ska börja. Jag har kontaktat några via mail, men endast en bråkdel har svarat, och även de har sedan slutat att svara!

Någon som kan ge referenser på någon som går att lita på, och som INTE tror att de är guldsmeder och har vettig prisnivå!?

Tack på förhand!

Kandersin
 
Hej, pratar vi om totalentreprenad eller del av byggnation?
 
Gärna tips på båda alternativen. tack! :)
 
Om vi pratar prefab så finns ett företag som heter Bo Byggare som verkar kunna det. Jobbar åt bl.a. Myresjöhus. Har sett dom jobba med flertalet Prefab i vårt område och det har sett bra och kontrollerat ut. Om de är duktiga på lösvirke låter jag vara osagt. Då kanske man kan leta bland mindre firmer som är duktiga på just detta. Jag har en kille som hjälp mig som varit grymt duktig och effektiv och dessutom billig men han tar inte på sig ett komplett bygge men är ett grymt komplement. Vill dock inte lägga ut han här med risk för att han blir överbelagd samma sekund. I så fall tar vi den via privat meddelande.
 
Hej,

Graff Bygg är duktig på lösvirke, han kör både total eller delad. Har byggt många hus i norrort.

Elovsson mark och bygg är också duktig,

Och utan tvekan skulle jag välja lösvirke då det blir rejälare än prefab husen och så kan man göra ändringar utan att det kostar skjortan.

Lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.