hej

Nu har vi äntligen fått vårt efterlängtade Torgrim, men nu börjar ju då tankarna om att göra verklighet av drömmar som golvvärme i badrum o hall. Är det ngn som har gjort det i sitt ä-hus och kan förklara? Några har sagt till oss att det blir en höjdskillnad på nästan 4-5 centimeter mellan hallen och där parketten kommer - så kan det väl inte vara?? Lite höjdskillnad gör inget men det kan ju inte bli som ett trappsteg!? :-/

Jag vore ytterst tacksam för snabbt svar då snickaren sade att de kan eventuellt borra i golvet o att elektriker sen skall ner i krypgrunden... eller ngt sådant?!
 
el golvärme går o lägga in utan större besvär och höjdskillnad på någon cm.. vi har klinker i hall resp toaletten.. , hallen till parketten sitter en nivåguldlist högst 1.5 cm i skillnad.. något större på toan.. pgr av karmlist i golvsocklen.. vatten säker..
 
hej Sanne,

Tack snälla för svaret - det var lugnande att höra att det inte vart någon större skillnad i höjd! ::)
Lade ni in elgolv värmen själva? Var det svårt? Hade ä-hus snickarna gjort ngt för-jobb? De säger att mot en mindre summa kan de borra hål i golvet o dra rör så att en elektriker sen kan krypa in i krypgrunden o installera... Låter väldigt invecklat!!?

Tack på förhand! ;D
 
ytterligare en fråga - behöll ni badkaret eller har ni dusch? För hur gör man med blandare o så när man skall ha hörndusch istället för badkaret?? :-? Har man in en rörmokare INNAN man reglar väggen för kakel...?
 
lät säljaren fixa med gubbar till kakel o klinker och all el.. i det fallet gjorde vi inget eget jobb.. vi ändrade layouten på toan så vi har både dusch och badkar.. även detta fixade's(blandare osv..) innan kakel o klinker osv gjordes.. bytte toastols plats så vvs'aren hade mycket o göra innan allt var på plats.. ähus-snickarna la 6mm gips i hallen samt gipsade toaletten för kommande klinker/kakel..
 
Ordnade ni allt det där när snickarna kom eller hade ni "förpratat" med någon innan husleveransen?
 
Vi ska bygga ett Ägir och och ska ha kakel och klinkers med golvvärme i badrum och hall, och kakel över bänk i köket. Vi har fått ett pris från en plattsättarfirma, håll i er, på 66000 kronor! Vi tappade andan när vi fick offerten, måste vara guldkakel. Är det verkligen ett rimligt pris? Någon som vet?
/J
 
arbetskostnaden som drar iväg skulle jag tro ... hantverkare täljer guld dessa dagar
 
stämmer..  hyfsat mycket arbetstimmar rusar iväg på allt man ska göra på toan..
matrialet är normalt den mindre kostnaden tyvärr..

cripp: bestämt iförväg med säljaren.
 
jag har efterlyst bilder på ett torgrim i JÄTTEmånga månader, men det finns INGA. Jag skulle bli helt ÖVERlycklig om ni ville delge oss det!!!!
paddington@bredband.net

alt. om ni har en hemsida!!!!!!!!

Håller tummarna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.