Ok, här har jag suttit med Google Sketchup och försökt få till en VS ritning med avlopp, varm/kallvatten. Som tur var behövde jag inte göra golvvärmeritningen.

I morgon är det för sent att göra några ändringar, då markentrepenören har sitt slutdatum för förändringar. Jag tror jag har fått till allting. Från ursprungsritningen har vi ändrat lite.

Har jag glömt något i denna ritning? Dessa tar markentrepenören hand och finns pga det inte med i ritningen: in/ut för bergvärme, tomrör för el till infällt fasadskåp, tomrör för el gällande utomhusel, tomrör för fiber/tele.

Jag har lite panik. Markentr. och VVS-entr. har båda tittat på det och tycker det ser ok ut, men jag vill gärna ha fler ögon på detta, då det kan bli lite jobbigt att måsta sitta på toaletten i vardagsrummet.

Bygglovsritning och VVS beskrivning/ritning är bifogad.
 
Jag ser på din vvs-ritning att du vill använda 16 mm rör men jag undrar om inte15 är standard idag!
Mvh sdl706
 
sdl706 skrev:
Jag ser på din vvs-ritning att du vill använda 16 mm rör men jag undrar om inte15 är standard idag!
Mvh sdl706
Fick uppgift av VVS och markentr gällande 16mm, ska dubbelkolla i morgon...
 
Antar att det rir som installationen avser, jag hittar dock inte vart fördelarna ska sitta. Kan ju vara bra för grundentreprenören att veta var andra änden ska upp...
Sedan skall vattenservisen vara utbytbar om du ska göra enligt säkert vatten, vilket innebär att du måste ha ett foderrör även till den.
 
Mattiaz skrev:
Antar att det rir som installationen avser, jag hittar dock inte vart fördelarna ska sitta. Kan ju vara bra för grundentreprenören att veta var andra änden ska upp...
Sedan skall vattenservisen vara utbytbar om du ska göra enligt säkert vatten, vilket innebär att du måste ha ett foderrör även till den.
Fördelaren är placerad av markentrepenör vid värmepumpen.

Jag ska dubbelkolla att vattenservicen är utbytbar, men det tror jag. Det är inte första plattan som dom gjuter :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.