Snickarn79 skrev:
Stripperpole helt klart ;)
Innebär ju om man nu är lagd på det heterosexuella planet att kvinnor skulle vara välkomna i sin mancave, faller inte lite av idén då?
 
Glöm inte rinklockan så roomservice kan komma burgare och kall pilsner .
 
En "Moaning chair".
Dvs en stol där man sätter sig ner och tänker till en extra gång, blänger på projektet man håller på med och sedan värker fram en schysst lösning på hur man ska gå vidare.
I min dröm är det en gammal skinnfåtölj med riktig patina och en Single Malt inom armslängds avstånd.
I verkligheten är det en gammal träpall......
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Haha om det är det TS och hans kompisar gillar så :p
Fast inte riktigt det jag hade i tankarna.
 
:D:wow: hahahaha, jag kan inte låta bli att skratta....behöver du verkligen en "mancave"?????
Och vad har din fru att krypa undan till, när hon behöver det? hahahaha
 
En kraftig kolfilterfläkt så man kan röka cigarr utan att få skäll.
 
Fred vom Jupiter skrev:
Med risk för att öka mansdominansen i det här forumet, så funderar jag på vad man borde ha i sin mancave, om min fru låter mig ha en?

Löjligt stor TV, bar, fula men bekväma skinnsoffor, flipperspel eller ett vitrinskåp för skruvdragarna? Bara fantasin sätter gränsen. Kom med fåniga förslag!
Kanske att du inte behöver oroa dig för att öka på mansdominansen på forumet med tanke på att du måste fråga frun om du får lov. :p


Sen undrar jag: Har du så fint hemma att du måste få en fristad från allt detta vackra genom en mancave med fula och smaklösa möbler eller varför ska det vara fult? ;)


Väldigt rolig tråd i alla fall!
 
Haha jag förstår inte heller riktigt alla sjukt fula saker ;)

Sen kom jag på att mina "mancaves" kanske knappt klassar in då min fru är lika mycket med och mekar bil eller ser film medan barnen snickrar med mig.
 
Minimikrav.
En reclinerfåtölj (MIN!)
En 3-sitssoffa.
Något överdimensionerat ljudsystem
Tv modell större
En flaska Laphroaig
2 goda vänner

På det klarat man sig långt.
 
Korvgubbe
Oj, det här var en riktigt svår fråga.
För mig så är en mansgrotta någonstans där man kan få gå undan lite och vara så där som bara män kan. För att citera den briljante Stephen Fry "Little girls grow up to be women, little boys grow up to be big little boys"
Således blir det väldigt personligt vad en mansgrotta ska eller bör innehålla. För den som ännu inte helt gett upp drömmen om att bli rockstjärna så kanske ett musikrum där man kan hänga på sig gitarren och yla iväg natten lång är det bästa. För den som har ett ohälsosamt filmintresse kanske en rejäl hemmabio är det bästa alternativet.
Så utgå från dina intressen i första hand, det känns ju tämligen meningslöst att bygga ett tv-spelsrum om man aldrig i sitt liv visat något intresse för tv-spel.
 
En egen toalett...
Vad mer kan man begära?
 
  • Gilla
sprit och 2 till
  • Laddar…
En 18-meters bilbana. Om inte barnen kommer åt att förstöra den kan man ju kosta på sig lite kvalitet också.
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Om inte pengar är ett hinder - ett högklassigt hifisystem och ett lika högklassigt hemmabiosystem! Plus en espressomaskin, mjukglassmaskin, stor ölkyl, en whiskyhylla och nåt smarrigt vinförråd. Sistnämnda kan man nalla ur även för umgänge med frun :surprised:
 
Räcker väl med en toalettstol och något att läsa =)
 
  • Gilla
Anders_Roslagen och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
* löjligt stora högtalare
Finns knappast att uppbringa idag. Det enda man ser överallt, är små fjantiga "dator"-högtalare = Design, före funktion. Storleken har betydelse. I synnerhet när det gäller högtalare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.