Jag slipade 75 kvm på två dygn (kvällar), snål som jag är använde jag bara slipstenar och inte diamantvarianten som hängde med, det kostade 500:- i hyra och 200:- i slitage.
 
Låter lovande, men bilder tack!
 
Mikael_L
Om man läser på byggmax hemsida om det där klinkret så står det "lera", vilket först fick mig att tro att det är ett "vanligt" klinker/kakel av bränd lera och sen en färg som ytbeläggning.
Dvs tappade verktyg och dubbdäck kommer skapa hål där den underliggande färgen syns = fult.

Men när jag stod i butiken och kikade så verkade det genomfärgat, så då tyckte jag plötsligt att det borde fungera som garageklinker.

Du Maria_k som lagt det, hur såg det ut mitt i plattan på en skuren platta? Är det genomfärgat helt genom?
 
Såg en platta på byggmax som var skuren och den var genomfärgad. Enligt byggmax ska plattan funka fint i garage så länge underlaget ät jämt.
 
Jaha, då var det åtminstone inköpt. Fick slipa hela garageplattan fri från färg först, tror aldrig jag skådat mer damm i mitt liv.
Diamant.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2012-11-22 20.58.27.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMAG0653.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
Jahopp, då var det klart. Inga höjdarbilder då golvet är blött.
Klart mixtrigast var att bygga fallet då jag aldrig klinkrat något annat än helt plana ytor förut, men det gick det också.
Fick bygga upp med fix innan då fallet runt brunnen var väldigt brant.

2013-01-10 21.16.41.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2013-01-21 19.53.04.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2013-01-21 19.53.51.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 12 till
  • Laddar…
Snyggt! Bara för att dubbelkolla - det blev från Byggmax?

Vi håller på att bygga hus just nu och har funderingar på att behandla garagegolvet med epoxy. Men det verkar ju dumt när det måste slipas bort om man vill ha klinker senare. Bättre att lägga klinker direkt istället?!

Hur resonerade du runt detta?
 
Mikael_L
Ta klinker direkt, det kan inte bli fel. Du ser ju va fint Raskus golv blev! ;)
Bara det är ett genomfärgat klinker så skrapmärken från bildubbar knappt syns.

Och se till att få perfekt täckning under plattorna, flytfix?

Ska ni ha golvvärme också? Då blir nog klinker ännu mer perfekt.
 
För vår del är det inte golvvärme i garaget.
 
F
Tjusigt. Jag har Biltemas garageklinker i garaget. Den är jäkligt slitstark men dubbelt så dyr. En annan inte helt lysande egenskap, framför allt nu på vintern är att den är såphal om man har lite snö med sig in på sulorna och lite halvkassa skor. Blir nog ett lårbensbrott snart.....
 
ginnfilt skrev:
Snyggt! Bara för att dubbelkolla - det blev från Byggmax?

Vi håller på att bygga hus just nu och har funderingar på att behandla garagegolvet med epoxy. Men det verkar ju dumt när det måste slipas bort om man vill ha klinker senare. Bättre att lägga klinker direkt istället?!

Hur resonerade du runt detta?
Tack!
Det blev Byggmax som nämndes i #1 ja.
Körde med flytfix i början, när den tog slut kompletterade jag med ett par säckar vanligt fix från Byggmax, blandade den något lösare bara. Har ej testat köra in bilen ännu så jag säger inget om hållfastheten ännu.

Självklart sparar du mycket slit på att lägga klinker direkt, jag målade som sagt golvet först och slipade sedan bort färgen, inget jag rekommenderar.
 
Redigerat:
Raskus skrev:
Jahopp, då var det klart. Inga höjdarbilder då golvet är blött.
Klart mixtrigast var att bygga fallet då jag aldrig klinkrat något annat än helt plana ytor förut, men det gick det också.
Fick bygga upp med fix innan då fallet runt brunnen var väldigt brant.

[bild][bild][bild]



När du gjorde intill brunnen där, dela du kliners plattan på 4?
 
Ja jag kapade till remsor av en platta, sen gerade jag hörnen med en vinkelslip, slipade litegrann med en slipmus.
 
Blev ju rikigt bra:) står i, ska lägga de i källaren hemma så de blir ca 40kvm.

Sockel är de samma? Dela du dom på 2? Tänkte om de blir lite högt med 15cm sockel i såna fall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.